آموزش کرونایی مردم ابتر مانده است

عضو هیئت علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: رسانه در آموزش عام مردم در دوران کرونا کم کاری کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مسعود مردانی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "انعکاس" رادیو گفت‌وگو، کارنامه اطلاع رسانی در حوزه کرونا را غیر قابل قبول دانست و افزود: بعد از ۱۰ ماه پس از گذشت کرونا به تازگی فهمیده‌ایم زیر ساخت‌های لازم را برای انتقال آموزش اطلاعات به مردم نداریم.

وی با بیان این مطلب افزود: یکی از مثال‌ها اینست که وقتی در ۱۵ شهریور تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتند، یکباره دیدیم تعداد زیادی از دانش آموزان اینترنت ندارند و آن‌هایی هم که در شهر و دیار خود به اینترنت دسترسی داشتند، توان مالی تهیه تلفن همراه را نداشتند.

مردانی ادامه داد: شخصا طی شش سال حتی یک ریال پول روزنامه نداده‌ام چراکه همه اطلاعات آن تکراری است. در مورد کرونا هم وضع به همین منوال است و اصحاب رسانه بسیاری اطلاعات ما را در صداوسیما جعل و در مطبوعات بازنشر می‌دهند.

این پزشک متخصص ادامه داد: در حال حاضر با یک تعطیلی چند روزه دو میلیون خودرو عازم سفر می‌شوند و بعد از بازگشت، به سمت بیمارستان‌های ما گسیل می‌یابند.

مردانی افزود: در حال حاضر در شرایطی با رادیو گفت‌وگو هم صحبت هستم که در اطرافم ۳۰ مریض کرونایی سخنانم را گوش می‌دهند و باید تا ۲ شب پس لرزه مسافرت‌های این عزیزان را درمان کنم.

وی گفت: حقیقتا امروز از وضعیت فوق بحرانی گذشته‌ایم و در برخی شهرها وضعیت سیاه حاکم است.

مردانی با بیان اینکه اصحاب رسانه و صداوسیما و حتی روحانیون و معلمان و اساتید دانشگاه وظیفه‌ای بزرگ در جهت آموزش عمومی مردم بر دوش دارند، افزود: عده‌ای می‌پرسند چرا مرگ و میر در ترکیه یا امارات از ایران بسیار کمتر است؛ چراکه دولت‌ها این افراد را در هتل بمدت ۱۴ روز قرنطینه کامل می‌کنند و اگر فرد اقدام به ترخیص کند، جریمه می‌شود.

وی افزود: ما در ایران پس از یک ساعت روضه خواندن فرد را مجاب به ماندن در قرنطینه می‌کنیم ولی روز بعد فرد به بهانه خستگی قرنطینه را می‌شکند. برخی هم با وجود ابتلا به سر کار خود می‌روند حال آنکه این افراد با هر جنسی که به دست مشتری می‌دهند، یک ویروس کرونا هم الحاق می‌کنند.

مردانی تصریح کرد: این حق الناس است و لذا ما در آموزش عام مردم کوتاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =