اشتباه بزرگ استقلال و همه باشگاه‌های ایرانی

خیلی خوب است که باشگاه استقلال برای دفاع از حق و حقوق خویش یک وکیل خارجی جذب کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تیم‌های ایرانی در اکثر پرونده‌های بین‌المللی بازنده می‌شوند حتی در جاهایی که حق با آنهاست به این خاطر که قراردادهایی که تیم‌های ایرانی با بازیکنان و همچنین مربیان خارجی می‌بندند دارای اشکال حقوقی است، این هم به خاطر عدم حضور شخصی در کادر مدیریتی باشگاه است که آشنا به حقوق بین‌الملل باشد. این حتی در باشگاه‌های آبی و قرمز که دو قطب اصلی فوتبال کشورمان به شمار می‌روند دیده می‌شود. هم‌اکنون می‌بینید که در پرونده استراماچونی باشگاه استقلال بازنده شده و تازه پادوانی که در بازی با فولاد از ناحیه نخاع دچار آسیب‌دیدگی شده درخواست غرامت ۹ میلیون دلاری از استقلال دارد. حالا استقلال به تکاپو افتاده که زهر آرای صادره از سوی فیفا در این پرونده‌ها را با اعتراض بگیرد و در همین راستا یک وکیل حقوقی جذب کرده به نام بانو سوسانا.

این خیلی خوب است که باشگاه استقلال برای دفاع از حق و حقوق خویش یک وکیل خارجی جذب کرده و پرونده‌ها را به او محول کرده اما اگر این کار پیش از عقد قرارداد با استراماچونی انجام می‌شد استقلال الان به جای پرداخت غرامت بیش از یک میلیون دلاری به استراماچونی تنها چند ماه حقوق به وکیل خارجی می‌داد که بعید است دستمزد ماهانه وکلای خارجی بیش از چند ده هزار دلار باشد، شاید هم کمتر. چند هزار دلار در ماه کجا و پرداخت دستمزدهایی چون یک میلیون دلار کجا. استقلال باید خوش‌شانس باشد که در پرونده پادوانی محکوم نشود و اگر قرار به پرداخت ۹ میلیون دلار به عنوان غرامت به این بازیکن برزیلی باشد استقلال رسماً به یک تیم ورشکسته تبدیل می‌شود.
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. نمی‌دانیم این اتفاق برای استقلال و در مجموع تیم‌های ایرانی درس می‌شود یا خیر؟ حضور یک وکیل خوب در کادر مدیریتی تیم‌ها پیش از عقد قرارداد به خصوص با بازیکن و مربی خارجی جلوی این همه دردسرها را می‌گرفت. کما اینکه امروز شاهد هستیم فدراسیون فوتبال هم در پرونده مارک ویلموتس با آن درگیر است. در حالی که مارک ویلموتس آورده‌اش در فوتبال ایران تنها باخت در برابر تیم‌های عراق و بحرین بوده و از همه بدتر در مدت کوتاهی که در ایران حضور داشته ۲ میلیون یورو هم دریافت کرده! اما بعد از خروج از ایران دریغ از اینکه هدایت تیمی را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

منبع:خبرورزشی

کد خبر: 1081198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =