تعامل با دولت برای تعیین منابع طرح تأمین کالاهای اساسی

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح موضوعات مطرح شده در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس که صبح امروز(دوشنبه، ۲۶ آبان ماه) برگزار شد، پرداخت و گفت: نحوره اصلاح ساختار و احکام بودجه در این نشست بررسی شد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت ارسال احکام در ارتباط با شرکت های دولتی را آغاز کرده، تصمیم بر آن شد تا راهکارهایی که توافق بهتری در پیشبرد اصلاح ساختار بودجه با دولت ایجاد می کند، صورت گیرد.

وی افزود: تلاش بر این است که احکامی با رویکرد تحولی به تصویب برسد تا تراز عملیاتی بودجه از حالت منفی در آمده و بودجه ۱۴۰۰ نیز به گونه ای تدوین نشود که از همان ابتدا دچار کسری بودجه شویم.

نگاهداری در ادامه با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، عنوان کرد: قرار است راهکارها و محل تأمین منابع بودجه از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به دستورکار دیگر این نشست درباره طرح تأمین کالاهای اساسی که از سوی مجلس ارائه شده، اظهار کرد: این طرح با مخالفت هایی از سوی دولت درباره نحوه تأمین منابع مواجه شده و شورای نگهبان نیز نکاتی داشت لذا برای اینکه همراهی از سوی دولت در اجرای این طرح ایجاد شود تدابیری اتخاذ شد تا تعاملی با دولت برای نحوه تأمین منابع اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی صورت گیرد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واضح  است که طرح تأمین کالاهای اساسی ضروری بوده و مسئولان نیز بر آن تأکید دارند تا معیشت مردم با توجه به مشکلات موجود از طریق این طرح برطرف شود.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1081203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =