نگاهی به نقل و انتقالات فصل بیستم لیگ برتر/ قسمت اول

به دلیل شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی کشور، نقل و انتقالات لیگ برتر کشورمان کاملا متفات از همیشه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا حیدریان؛ نقل و انتقالات پاییزی فصل بیستم لیگ برتر، با وجود پاندومی کرونا با جوش و خروش همیشگی انجام شد و تیم ها بر اساس نقاط  ضعف و قوت خود اقدام به استخدام بازیکنان جدید کردند. در این بین با اعمال قانون عجیب و من در آوردی ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی، دستمزدها به شدت افزایش یافت که این موجب نارضایتی مدیران باشگاه ها و در مواردی حتی مربیان شد. در ادامه به بررسی نقل و انتقالات شش تیم بالای جدول فصل قبل در لیگ بیستم می اندازیم.

پرسپولیس هم جدایی های متعدد ابتدای فصل را تجربه کرد

تیم پرسپولیس که در پنج فصل گذشته شاهد کمترین تغییرات در کادر مربیان و بازیکنان خود بود، در این فصل ترک عادت کرد و شماری از بازیکنان کلیدی خود را از دست داد. البته قرمزها توانستند یحیی گل محمدی سرمربی فصل گذشته خود را حفظ کنند.

 اولین جدا شده پرسپولیس علیرضا بیراوند بود که در هفته های پایانی فصل پیش از این تیم جدا شد و به آنتورپ بلژیک ملحق شد. مهدی ترابی کلیدی ترین بازیکن فصل قبل این تیم هم با فسخ یک طرفه قرار خود به لیگ ستارگان قطر پیوست. علی علی پور بهترین گلزن این تیم نیز راه لیگ پرتغال را در پیش گرفت و به ماریتیمو رفت. جنجالی ترین جدایی طلب سرخ پوشان هم شجاع خلیل زاده بود که پس از اختلاف با مدیریت باشگاه، با فسخ قرارداد خود به الریان قطر پیوست. محمد نادری مدافع چپ قرضی پرسپولیس هم در تصمیمی عجیب با توافق با باشگاه کوتریک بلژیک باز هم به صورت قرضی به استقلال نقل مکان کرد. دیگر جدا شده های این تیم هم محسن ربیع خواه و کریستین اوساگونا هستند.

اما پرسپولیس در استخدام بازیکنان جدید ناکام نبود و توانست جای خالی بازیکنان سابق خود را به خوبی پر کند. حامد لک از ماشین سازی، احسان پهلوان از ذوب آهن، سعید آقایی از سپاهان و عیسی آل کثیر بهترین گلزن نفت آبادان بازیکنان سرشناس ورودی این تیم بودند. علی شجاعی، میلاد سرلک و آرمان رمضانی هم دیگر بازیکنانی بودند که پیراهن قرمز بر تن کردند.

استقلال پس از سال ها طعم ثبات را چشید

آبی پوشان پس از چند بار تغییر مربی در فصل قبل، در پی بازگرداندن استراماچونی بودند که میسر نشد. گزینه بعدی آنها الکس نوری بود که با او هم به توافق نرسیدند. در نهایت محمود فکری با وجود قراردا با نساجی و با استفاده از بند فسخ قرارداد با حاشیه های زیادی هدایت استقلال را بر عهده گرفت.

استقلالی ها که در چند فصل اخیر شاهد جدایی تعداد زیادی از بازیکان خود بودند این فصل را با کمترین تغییرات شروع کردند. بزرگترین جداشده آبی ها علی کریمی بود که با دریافت پیشنهاد نجومی از قطر راهی خلیج فارس شد. قبل از او روزبه چشمی هم به لیگ ستارگان قطر پیوسته بود. علی دشتی، میلاد زکی پور، محمد بلبلی، عظیم گوک و محسن کریمی هم که شانسی برای حضور در ترکیب اصلی تیم نداشتند ترجیح دادند که به تیم های دیگر بروند.

استقلالی ها رشید مظاهری دروازه بان فصل گذشته تراکتور را به خدمت گرفتند. محمد نادری از پرسپولیس جایگزین زکی پور شد. مرادمند مدافع شهر خودرو جای خالی چشمی را پر می کند و مهدی مهدی پور از ذوب آهن امیدوار است جانشین شایسته ای برای علی کریمی باشد. سید احمد موسوی، متین کریم زاده و بابک مرادی دیگر ورودی های این تیم بودند. سجاد آقایی هم که نیم فصل قرضی به ذوب آهن رفته بار دیگر به استقلال برگشت.

فولاد در اندیشه ثبات

تیم فولاد با حفظ جواد نکونام به فکر حفظ  و ارتقای موقعیت خود در جدول لیگ است. این تیم توانست اکثر نفرات فصل قبل خود را حفظ کند و فقط شهاب گردان و حسن بیت سعید از این تیم جدا شدند. البته فولاد در بخش ورودی بازیکنان بیشتری را به فهرست خود اضافه کرد. شاخص ترین نفرات جذب شده این تیم، مهران درخشان مهر و محمدرضا عباسی از ذوب آهن، ساسان انصاری از تراکتورسازی، محسن فروزان و حسین ابراهیمی هستند.

تراکتورسازی امیدوار به آینده

سرخپوشان تبریزی که با ساکت الهامی به توفیقی نرسیدند پس از ابلاغ حکم محرومیت چند ماهه ی او به سراغ علیرضا منصوریان رفتند و هدایت تیم خود را به سرمربی سابق استقلال سپردند.

با جدایی غیر منتظره رشید مظاهری که کار به شکایت از او هم کشید، آنها حبیب فر عباسی دروازه بان موفق فصل قبل نفت مسجد سلیمان را جذب کردند. تبریزی ها در رقابت با استقلال توانستند سعید واسعی از پیکان را به خدمت بگیرند. حمید بوحمدان، هادی محمدی، وفا هخامنش و محمد عباس زاده هم ورودی های دیگر این تیم بودند. محمد مسلمی پور هم که قرضی به ماشین سازی رفته بود به تراکتور سازی بازگشت.

نامدارترین جدا شده تراکتور، رضا اسدی بود که به لیگ اتریش پیوست. ساسان انصاری وینگر خوزستانی تراکتور سازان به فولاد برگشت. ایمان سلیمی و محمد رضا آزادی هم دیگر جدا شده های این تیم بودند.

بازگشت محرم نوید کیا به سپاهان

سپاهان پس از دو فصل نا موفق با امیر قلعه نویی و هم زمان با بازگشت محمدرضا ساکت، مدیر عامل موفق سال های قبل خود، محرم نویدکیا را در اولین تجربه مربیگری اش روی نیمکت هدایت خود نشاند.

سپاهانی ها برای چندمین بار محمد رضا خلعتبری را به اصفهان کشاندند. دانیال اسماعیلی فر و محمد نژاد مهدی هم به عنوان سهمیه سنتی از ذوب آهن لباس زرد بر تن می کنند. جلال علی محمدی پس از یک فصل دوری مجددا به سپاهان بازگشت و روح ا... باقری مهاجم فصل پیش نساجی دیگری ورودی زرد پوشان بود. رضا دهقانی پس از یک فصل حضور قرضی در قائمشهر بار دیگر به خانه برگشت.

اولین جدا شده سپاهان پیش از پایان فصل قبل علی قربانی بود که به لیگ آذربایجان رفت. محسن مسلمان پس از دو فصل نیمکت نشینی راهی سایپا شد. سعید آقایی هم ترجیح داد فصل بعد را در پرسپولیس باشد. محمد طیبی، ولادیمیر کومان، محمد ایران پوریان و علیرضا نقی زاده هم دیگر جدا شده های سپاهان بودند.

شهر خودرو و تجربه ای متفاوت

در حالی که سید مهدی رحمتی هنوز به طور رسمی خداحافظی خود را از فوتبال اعلام نکرده است به طور رسمی هدایت شهر خودرو را در این فصل بر عهده دارد. تیم مشهدی بازیکنان نامداری را در این فصل جذب نکرد. احمد الجبوری، رحمان جعفری، امیرحسین کریمی  و میلاد فراهانی بازیکنان جدید این تیم هستند. مشهدی ها مرادمند، سرلک، خلعتبری، آقاجان پور و محمد قاضی را از دست دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =