دعوت از ایده‌سازان برای رفع چالش‌های صنایع معدنی

جذب سرمایه برای تبدیل ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه به طرح‌های شکوفا و تجاری‌سازی شده از جمله راهبردهای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. بر این اساس فراخوانی برای رفع نیازها و چالش‌های معدن‌کاری کشور و ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در راستای کمک به توسعه بازار شرکت‌های دارای محصول کاربردی در بخش معدن و صنایع معدنی، فراخوانی برای برگزاری رویدادی در زمینه رفع نیازها و چالش‌های معدن‌کاری کشور و ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری منتشر شد.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دارای ایده و طرح‌های فناورانه مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی برای رفع نیازها و چالش‌های معدن‌کاری کشور و ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان دعوت به همکاری شده‌اند. حمایت از افراد درای ایده و طرح نوآورانه برای حل مسائل و رفع نیازهای فناورانه شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان از اهداف برگزاری این رویداد است.

شبکه فن بازار معاونت علمی، ستاد توسعه فناوری‌های، فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد ملی نخبگان از جمله نهادهای همکار در این طرح هستند.

کاربردهای نوین مواد معدنی، بازگانی و لجستیک مواد معدنی، تولید مواد و تجهیزات پیشرفته صنایع معدنی و ایده‌های ارزش‌آفرین در استحصال عناصر نادر خاکی، تولید زغال‌سنگ، آهن، مس، طلا و منگنز، صنایع فلزی و پایین دستی از محورهای این رویداد تعریف شده است.

براساس اعلام معاونت علمی، علاوه بر آن سرفصل‌هایی مانند بهینه‌سازی خطوط فرآوری و تولید مواد معدنی، بازیافت باطله‌ها و پسماند معادن و صنایع معدنی و افزایش راندمان ماشین آلات و تجهیزات معدنی نیز از جمله زمینه‌هایی با قابلیت جذب سرمایه و سرمایه‌گذار هستند.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1081221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =