آماده همکاری در بخش های مختلف تدبیر اخیر رئیس جمهوری هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عضویت این سازمان در قرارگاه عملیاتی کرونا اظهار کرد: آماده مشارکت در بخش های مختلف تدبیر اخیری که ریاست محترم جمهوری انجام دادند، هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح دوشنبه در نشستی خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه «۴۱ سال از عمر شجره طیبه الهی بسیج می‌گذرد و تنها ملت ایران افتخار پرورش این تشکلات بزرگ مردمی را دارد» به ارائه گزارشی از نقش آفرینی بسیج در مواجهه با چالش بیماری ویروس کرونا در کشور پرداخت.

وی اظهار کرد: بسیج همواره تحت فرمان رهبر انقلاب در مواجهه با چالش‌های اساسی به میدان می‌آید و نقش آفرینی می کند تا تهدیدات تبدیل به فرصت شود. امسال هفته بسیج را در حالی برگزار می کنیم که ویروس کرونا در همه جهان فراگیر شده است. از زمان شیوع این بیماری به دلیل دارا بودن تجربه واکسیناسیون سراسری و همچنین مشارکت در طرح سنجش فشار خون در سال ۹۷، در موضوع کرونا در غربالگری و کمک به کادر درمان به میدان آمدیم؛ بیش از ۷۰ میلیون نفر غربالگری شدند و شاهد بودیم که با این همکاری و هم افزایی به میزان زیادی نرخ شیوع کاهش یافت.

وی افزود: در حوزه تامین ماسک بسیج با پای کار آوردن شبکه بزرگ مردمی اقدام گسترده ای کرد؛ امروز ظرفیت کارگاه های مردمی بیش از ۱۷ میلیون تولید روزانه است. همچنین با فرمان رهبری نهضت کمک مومنانه را آغاز کردیم و در این زمینه کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتیم. در ۴ مرحله کمک مومنانه در مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی و بیش از ۲۱ میلیون پرس غذا در کشور توزیع شد. پنجم آذر ماه نیز به مناسبت هفته بسیج ۳۰ هزار جهیزیه تقدیم زوج های جوان خواهیم کرد و همچنین ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی را در اختیار افراد نیازمند قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به امضای توافقنامه با وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح تکمیلی شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره شیوع گفت: در اجرای این طرح از ظرفیت های محلی و دستگاه های مختلف استفاده می‌شود. در این طرح گروهای بهداشتی با پشتیبانی ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بیماران را شناسایی می کنند. بیمارانی که حال وخیمی ندارند در مکان هایی اسکان داده شده و از لحاظ غذایی و بهداشتی پشتیبانی می شوند و افرادی که حال وخیمی دارند به بیمارستان اعزام می شوند. بیمارانی که از بیمارستان مرخص می شوند نیز تحت کنترل قرار می گیرند. این طرح از استان خراسان رضوی آغاز شده است و امروز استان فارس هم این طرح را سراسری آغاز می کند. اگر این طرح با همین روال پیش برود امیدواریم که شاهد کاهش نرخ ابتلا در کشور باشیم.

سردار سلیمانی در ادامه به بیان جزئیات برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج پرداخت و گفت: اقدامات بسیج در هفته بسیج با شعار محوری «بسیج؛ پیشرو خدمت، امید آفرین» است برگزار میشود؛ این برنامه ها با لحاظ پروتکل های بهداشتی انجام می شود. برای هر روز در هفته بسیج برنامه هایی پیش بینی شده است و مهمترین کار را کمک به سلامت مردم می دانیم. طبیعی است که سایر خدمات بسیج هم متناسب با همین شرایط انجام می شود. ما باید جهاد امید آفرینی را بین جوانان گسترش دهیم.

وی گفت: امروز ما مشکلاتی داریم که با سرپنجه تدبیر ملت ایران حل خواهد شد. در بحث اقتصاد مقاومتی مباحث متعددی را در ستور کار قرار دادیم که در حوزه عارضه یابی در صنایع متوسط و کوچک و بخصوص‌ اشتغال امسال عملکرد مناسبی داشتیم؛ در قالب تعاونی های مردم یار و اشتغال زا بیش از ۲۲ هزار صندوق تعاونی با تسهیل گری بسیج راه‌اندازی شده است؛ اسم تعاونی ها امسال تاکنون موفق به ایجاد بیش از ۳۸ هزار شغل و ایجاد بیش از ۹ هزار واحد تولیدی شده اند. همچنین در حوزه ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومی بیش‌از ۱۷۰۰ کارگاه ایجاد و ۸۹۷ کارگاه را تسهیل‌گری کرده ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در حال حاضر بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی بسیج ثبت نام شده اند که در عرصه های مختلف فعالیت دارند. امسال در مجموع بیش از ۱۰ هزار پروژه محرومیت زدایی را برنامه ریزی کرده بودیم که حدود ۵ هزار پروژه افتتاح و بیش از ۲۸۰۰ پروژه در هفته بسیج افتتاح خواهد شد که احداث هزار واحد مسکونی برای حاشیه نشینان منطقه مراد آباد چابهار استان سیستان و بلوچستان از جمله این پروژه ها است.

سردار سلیمانی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره محورهای همکاری با دولت برای اجرای محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا از یکم آذر ماه سال جاری گفت: بسیج در همه عرضه ها فعال است و ما در همه محلات و اقشار حضور داریم و از ابتدای شیوع ویروس کرونا هماهنگی کامل با وزارت بهداشت داشته ایم؛ سازمان بسیج در قرارگاه عملیاتی حضور دارد. آماده مشارکت در بخشهای مختلف تدبیر اخیری هم که ریاست محترم جمهوری انجام دادند، هستیم؛ امیدواریم بتوانیم با کمک مردم شاهد کاهش ابتلا در کشور باشیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کمک بسیج به مهار گرانی ها تصریح کرد: برای کمک به شبکه نظارتی در ابتدا ۲۵۰۰ همیار نظارت معرفی کردیم و بعد از آن نیز اعلام آمادگی کردیم که درخواست ۴۰۰۰ نفر همیار را دادند. در موضوع کشف انبارهای احتکار شده هم بسیج فعال بوده است و توانسته بسیاری از این انبارها را کشف کند. قرار شد کمکی هم به وزارت جهاد کشاورزی بکنیم که در زمینه توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم از حمله مرغ و گوشت بسیج اعلام آمادگی کرده است.

رییس سازمان بسیج درباره اجرای گشت های محله ور نیز گفت:  با تاکید شورای امنیت کشور و پیگیری شورای تامین استان‌ها، گشت های محله ور رضویون بسیج فعال است و بسترهای تقویتی برای آنها اندیشیده شده است.


انتهای پیام /

کد خبر: 1081240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =