مشارکت اساتید در برنامه‌های فرهنگی یکی از اقطاب اثرگذار است

سرپرست معاونت دانشجویی – فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مبارکه و شهرمجلسی گفت: مشارکت اعضای هیات علمی در مباحث فرهنگی به عنوان یکی از اقطاب مهم تاثیرگزار در مسائل فرهنگی و قرار دادن آنها در محیط‌های فرهنگی است

محمدرضا ارشادی سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مبارکه و شهرمجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: تقویت نقاط قوت دانشگاه در زمینه مباحث فرهنگی و اصلاح نقاط ضعف شاید اصلی ترین رویکرد حوزه فرهنگی این واحد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت اعضای هیات علمی در مباحث فرهنگی به عنوان یکی از اقطاب مهم تاثیرگزار در مسائل فرهنگی و قرار دادن آنها در محیط‌های فرهنگی است، اظهار کرد: تقویت حضور و مشارکت دانشجویان در طرح و نقد مباحث زیر بنایی فرهنگی در قالب کرسی های آزاد اندیشی و جلسات تریبون آزاد و پرسش و پاسخ می‌تواند در این زمینه کمک کند.

ارشادی افزود: قطعا یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی دانشگاه در شرایط فعلی جلب همکاری و مشارکت با کانون‌های مهم فرهنگی شهرستان در زمینه حل مسائل فرهنگی و نیز آموزش و تقویت نحوه حضور موثر در فضای مجازی و بالا بردن سطح سواد رسانه ای و نحوه فعالیت تاثیرگزار در فضای مجازی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه و شهرمجلسی افزود: برقراری ارتباط موثر با خانواده دانشجویان و تقویت فرهنگ مشاوره در بین آنها یکی دیگر از اقطاب مهم تاثیرگزار در مسائل فرهنگی کشور است.

ارشادی تأکید کرد: افزایش سواد رسانه‌ای و کار در فضای مجازی جزو اولویت‌ برنامه‌های فرهنگی است و تا کنون جلسات مختلفی را با حضور کارشناسان منطقه و استان بصورت حضوری و مجازی برگزار کرده و یا در حال برنامه‌ریزی برای اجرا است.

وی تصریح کرد: مزیت اصلی حوزه مجازی گستردگی آن است که همه اقشار را پوشش می دهد ولی خود همین امر نوعی چالش محسوب می‌شود.

ارشادی با بیان اینکه یکی از چالش‌های کلیدی در عرصه فضای مجازی نبود زیر ساخت اینترنت ملی در کشور و وابستگی به اینترنت جهانی است، گفت: مخاطبین فضای مجازی(دانشجویان – اساتید – کارکنان و خانواده ها) سواد رسانه‌ای مناسبی ندارند و باید در این خصوص آموزش ببیند. 

وی افزود: جبهه فرهنگی در فضای مجازی بنظر منسجم نیست و لازم است در این خصوص تقسیم کار مناسبی در زمینه تولید محتوا، انتشار محتوا و گرفتن بازخورد (بخش مهم و اصلی کار که منجر به اصلاح فعالیت‌های انجام شده قبلی می‌شود) در دستورکار قرار گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این خصوص پیشقدم شود.

ارشادی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و مجازی در راستای شناسایی و معرفی طرح‌های ترویجی و اطلاع‌رسانی گسترده به دانشگاهیان به مناسبت هفته کتابخوانی انجام شده است، افزود: با توجه به مجازی شدن کلاس‌ها و آموزش  واحدهای دانشگاهی از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی رسمی دانشگاه منابع و کتاب‌ها و مقالات جدید معرفی و به روزرسانی می‌شود تا دانشجویان بتوانند از این منابع به نحو احسن بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =