نفر دوم القاعده در غزنی کشته شد نه تهران!

معاون وزیر امور خارجه افغانستان گفت: نفر دوم القاعده توسط عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی افغانستان در منطقه "اندر" واقع در ولایت غزنی کشته شد. این موضع تایید شده و رسمی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان است. بعد از آن هم ما اثری از او را ندیدیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان درباره برخی از اخبار منتشر شده درباره کشته شدن ابومحسن المصری، نفر دوم القاعده در تهران توسط موساد گفت: حسام عبدالرؤوف معروف به ابومحسن المصری، نفر دوم القاعده توسط عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی افغانستان در منطقه "اندر" واقع در ولایت غزنی کشته شد. این موضع تایید شده و رسمی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان است. بعد از آن هم ما اثری از او را ندیدیم.

«میرویس ناب» با تاکید بر اینکه کشته شدن المصری در افغانستان نشان‌دهنده تعهد دولت کابل و مبارزه بسیار جدی علیه تروریسم است، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد همچنان گروه‌های تروریستی مختلف که منافع کلان منطقه را متضرر می‌سازند، زیر چتر حمایت طالبان به سر می‌برند و با طالبان رابطه دارند.

معاون وزیر امور خارجه افغانستان اضافه کرد: ما با طالبان مذاکرات جدی را آغاز کرده‌ایم تا هم سطح تهدید را کاهش دهیم و هم بتوانیم چتر بزرگ حمایت از گروه‌های تروریستی را بگیریم. اقدامات جدی دیگری هم برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح انجام داده‌ایم.

طی روزهای اخیر روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد مرد شماره دو القاعده و بیوه پسر بن لادن سه ماه پیش در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی به سفارش آمریکا ترور شده است.

این در حالی است که «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هر گونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب کرد و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

کد خبر: 1081265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =