ترامپ، زوال حقیقت را تسریع کرد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقادی تند از رئیس‌جمهور مستقر این کشور گفت که او زوال حقیقت را تسریع کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای که بخش‌های تازه‌ای از آن امروز دوشنبه منتشر شده گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور باعث تسریع پدیده‌ای به نام «زوال حقیقت» شده است.

اوباما در مصاحبه‌ای روز یکشنبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «ما دوران ریاست‌جمهوری‌ای را پشت سر گذاشتیم که در آن مجموعه‌ای از هنجارهای اساسی نادیده گرفته شدند.»

او در ادامه گفت: «مهم‌ترین و شاید ناراحت‌کننده‌ترین مسئله‌ای که شاهد آن بوده‌ایم چیزی است که مردم به آن "زوال حقیقت" می‌گویند و ترامپ آن را تسریع کرده است: [منظور از آن] این برداشت است که گفتن حقیقت نه تنها لازم نیست بکه اصلاً اهمیتی هم ندارد.»

* پیش‌بینی‌ها از پیروزی بایدن و امتناع ترامپ

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آن‌ها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

دو سازمان فعال در زمینه امنیت انتخابات در آمریکا چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای ادعاهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را رد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =