جزئیات فعالیت کارمندان بخش «دولتی» و «خصوصی» در تعطیلات دو هفته‌ای

معاون کل وزیر بهداشت، جزئیات اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد و فعالیت کارمندان بخش دولتی و خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به آخرین تصمیمات قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا و اعمال محدودیت‌های جابجایی، اظهار داشت: اکنون در یک نقطه عطف و بسیار مهم در مقابله با کرونا هستیم و ملت و دولت حتماً پیروز خواهند شد و انتظار داریم در آینده نزدیک روند نزولی آمار مرگ و میر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مردم نگران نباشند و باید در هر شهر مقررات و وضعیت شغلی خود در آن منطقه را بدانند و به آنچه از طریق فرمانداری‌ها اعلام می‌شود توجه کنند.

 معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر پرهیز از تجمع‌های خانگی، خاطرنشان کرد: تجمع‌های خانگی ۵۱ درصد عامل انتقال ویروس بوده‌اند و به این خاطر از ساعت ۹ شب محدودیت تردد در نظر گرفته شده است. البته وسایل نقلیه عمومی بیشتری در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و انتظار داریم تراکمی در این خصوص نداشته باشیم.

حریرچی در پاسخ به این پرسش که «بعضی مدیران سازمان‌ها نسبت به دورکاری کارمندان خود مقاومت به خرج می‌دهند و آن‌ها را مجبور به حضور در کار می‌کنند؟»، گفت: اطلاعیه رسمی در این خصوص نیز تا چهارشنبه صبح اعلام خواهد شد و در همه شهرها مسؤول اصلی اجرای تعطیلات فرمانداران و در استان‌ها، استانداران هستند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اعمال جرایم در خصوص ممانعت برخی مدیران از دورکاری کارمندان خود، تاکید کرد: از جمله اعمال قوانین برای چنین مدیرانی این است که تا سه ماه انفصال از خدمت و جرایم نقدی پیش‌بینی شده و بنده فکر نمی‌کنم مدیری در بخش دولتی و خصوصی در این خصوص مقاومت کند؛ چون این موضوع قانون است و برخورد قاطع می‌شود.

 وی اضافه کرد:کارمندان می‌توانند در صورت تخلف در این خصوص با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت کنند؛ ضمن اینکه دادستان‌ها و فرمانداران نیز وارد عمل می‌شوند.

معاون کل وزیر بهداشت در خصوص «فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها و انجام تدریس مجازی»، گفت: دانش‌آموزان ما در همه مناطق زرد، نارنجی و قرمز به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند داشت و مشخص شده که در کدام مناطق یک سوم، دوسوم کارکنان آموزشی و پشتیبانی در مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

حریرچی متذکر شد: وزرای آموزش و پرورش و علوم موارد مربوط به حوزه‌های خود را اعلام خواهند کرد.

وی در خصوص «فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شب»، تصریح کرد: امروز در جلسه کمیته اجتماعی قرارگاه قرار شد محدودیت فعالیت مترو برداشته شود و ساعت کاری آن زیادتر شود؛ ضمن اینکه وسایل نقلیه عمومی نیز می‌توانند طبق مجوز لازم فعالیت خود را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =