ظریف و وزیر خارجه انگلیس تلفنی گفت‌وگو کردند

وزرای امور خارجه ایران و انگلیس امشب در گفت‌وگویی تلفنی درباره همکاری‌های دو طرف در چارچوب برجام و دیگر مسائل مورد علاقه از جمله روابط دوجانبه و برخی موضوعات انسانی به رایزنی پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدجواد ظریف و دومینیک راب وزرای امور خارجه ایران و انگلیس امشب تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، همکاری‌های دو طرف در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله روابط دوجانبه و برخی موضوعات انسانی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف و همتای انگلیسی مهر ماه نیز تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند. در همین خصوص نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ۲۱ مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران درباره جزییات گفت‌وگوی تلفنی ظریف و «دومینیک راب» همتای انگلیسی که سؤال خبرنگار فارس بود، اظهار داشت: گفت‌وگوهای تلفنی یک امر بسیار مرسومی است و موضوعات مختلفی در دستورکار است. در گفت‌وگو با طرف انگلیسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت شده است.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره بدهی انگلیس به ایران هم گفت: ‌انگلیس یک بدهی قطعی به جمهوری اسلامی ایران دارد و هر روز که در بازپرداخت بدهی‌ها تاخیر دارد، کنتور آن بیشتر می‌افتد. بدهی را باید بپردازد و ربطی به موضوعات دیگر از جمله زندانی‌ها ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ۱۲ آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره بدهی انگلیس به ایران در خصوص تانک‌های چیفتن، خاطرنشان کرد: بدهی انگلیس قطعی است و باید پرداخت کند. چیزی که به تاخیر افتاده جز بسیار کوچکی است و بقیه همه روشن شده است. برای اینکه دفاعیه‌ها آماده شود هر دو طرف توافق کردند به تعویق بیفتد ولی اصل بدهی و سود آن کاملا روشن است.

وی تصریح کرد: دولت انگلیس هیچ بهانه‌ای ندارد و باید هر چه زودتر این بدهی را برگرداند. تاخیر ناموجهی داریم، ولی در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

کد خبر: 1081295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =