راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچگاه تغییر نخواهد کرد

راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچگاه تغییر نخواهد کرد زیرا ایالات متحده به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از مسئولان کشور با وجود  اعتراضات جریان دانشجویی و برخی کارشناسان؛ ماه‌هاست که امورات کشور را معطل انتخابات آمریکا و تعیین رئیس جمهور جدید کرده‌اند. در  حال حاضر که جو بایدن نماینده حزب دموکرات رئیس جمهور آینده آمریکا شده است؛ آنها در تلاش هستند تا بازهم تب مذاکره را به جریان بندازند.

محمد مهدی سوری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد: مناظره میان دونالد ترامپ و جو بایدن ماهیت وحشی ایالات متحده آمریکا را به مردم سراسر جهان نشان داد.

وی ادامه داد: پایان و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به همگان اثبات کرد که در دولتی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند؛ خوی استکباری و استعماری نهفته است.

قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مناظره بین نمایندگان 2 حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در انتخابات این کشور به وضوح آشکار کرد که هر کدام از کاندیداها که وارد کاخ سفید شوند فقط به فکر تامین منافع حزب خود هستند و هیچ ارزشی برای ملت‌های دیگر قائل نیستند. حتی شعارهایی که نسبت به ایجاد رفاه در بخش های مختلف ایالات متحده آمریکا دارند به واسطه اتهامات و افشاگری‌هایی که از یکدیگر می‌کنند باطل شده و  حتی به کشور و مردم خودشان هم رحم نمی‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه تمامی سردمداران آمریکا به دنبال جنگ افروزی در جهان هستند، گفت: دولت‌های آمریکا منافع خود در ایجاد ناامنی در کشورهای مختلف دنیا به ویژه منطقه خاورمیانه، بوجود می‌آید و از طرفی با فروش تسلیحات به گروه‌های تروریستی و از طرف دیگر با غارت و چپاول منابع طبیعی همچون نفت و گاهاً آثار فرهنگی میان کشورها پول‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند. 

به گفته سوری؛  در حا حاضر مردم آمریکا  از اینکه جنگ افروزی دولتمردان آنها باعث ایجاد ناامنی روزافزون نسبت به کشور خودشان و همچنین نسبت به جان جوانان شده؛ خسته هستند چراکه آنها نه برای ایمان و دینشان بلکه برای دنیای خود می جنگند. همین امر در مردم ایالات متحده آمریکا ایجاد تزلزل کرده که هرچه سریعتر باید جوان‌های کشورشون از مناطق جنگی به کشور خودشان برگردند و این موضوع یکی از عواملی  که بسیاری از مردم رو در ایالات متحده آمریکا مجاب به شرکت در انتخابات برای تغییر در ریاست‌جمهوری ترامپ کرده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ترامپ هم با اعتراف به غارت نفت سوریه در یکی از سخنرانی‌ خود؛ تلاش کرد که حامیان خودش که اغلب افراد فعال در حوزه اقتصادی هستند را  مجاب به شرکت در انتخابات کند و همین موضوع ایجاد رقابت کرده و شرکت در انتخابات آمریکا را بالا برده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اگر به عملکرد ریاست جمهور های دولت ایالات متحده آمریکا دقت کنیم هرگز از انقلاب اسلامی به این سمت مواضع شان در قبال ایران تغییر نکرده است، گفت: و چه حزب جمهوری خواه و چه حزب دموکرات در هر بحثی هم که با یکدیگر تفاوت داشته باشند و یا حتی اگر در مناظرات نسبت به ایران مواضع متفاوتی بگیرند اما در عمل در مقابل جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد رو به جلو می برند.

سوری با اشاره به مناظرات انتخاباتی آمریکا بیان کرد: در این مناظراتی هم که اخیرا انجام شده در ایالات متحده بین دو حزب خوی استکبار و فرهنگ بی‌ریشه غرب کاملا عریان و نمایان شد که اون الفاظی که به کار بردند و آن اتهاماتی که به یکدیگر زدن نشان داد که حتی نسبت به ملت خودشان هم ظلم می‌کنند جریانات نژادپرستانه که در چند سال اخیر به اوج خودش رسیده این تبعیض نژادی که بین رنگین‌پوستان هست از یک طرف و شرایط فرهنگی و اقتصادی از طرف دیگر یک فشاری رو به مردم امریکا وارد کرد که باعث میشه امسال انتخابات با تعداد بیشتری برگزار شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: با توجه به آماری هم که هست قریب به ۶۰ درصد مردم آمریکا شرکت می‌کند این آمار نشان دهنده این است که عملکرد ترامپ راضی کننده نبود برای کشور امریکا و مخالفان به شدت در حال تبلیغ برای پایان دادن به ریاست جمهوری ترامپ هستند و از طرفی هم موافقان ترامپ به شدت فعالیت می‌کنند و همین تبلیغات گسترده باعث شده که امسال تعداد زیادی در انتخابات شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه  هر 2 کاندید ریاست جمهوری آمریکا در مناظرات خود نسبت به ایران مواضع روشن گرفتند و هر 2 ادعای مذاکره مفید با ایران را داشتند، گفت: این در حالی است که در هشت ساله دولت اوباما که جو بایدن به عنوان معاون او و مشاور امور مربوط به ایران بود؛ برنامه سخت ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران را اعمال کرد. در واقع میشه گفت ترامپ ثمره تحریم ‌هایی که دولت قبل از خود که صد البته جوبایدن را به عنوان مشاور داشت برداشت کرد.

سوری مطرح کرد: راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچگاه تغییر نخواهد کرد چراکه ایالات متحده به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و قطعا اتفاق خاصی با روی کار آمدن جو بایدن برای کشورمان رخ نخواهد. 

قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی در ماه‌های پیش رو و زمان باقی مانده تا آغاز فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایران به وظیفه اصلیش که آگاه‌سازی جامعه نسبت به مسائل روز و مسائل سیاسی بوده رو به نحو احسن انجام و به یاد داشته باشید که آن چیزی که تاکنون مانع از رشد حکومت‌های اسلامی شده آگاه نبودن جامعه و امت اسلامی از مسائل روز و مسائل سیاسی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 0
      مطالبی بسیار دقیق و اموزنده