سرمایه‌گذاری برای ایده‌های تاثیرگذار فرهنگی در فضای مجازی/ مستند شهدای مدافع حرم واحد دزفول تهیه می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: این واحد دانشگاهی برروی ایده‌های تاثیرگذار فرهنگی در عرصه فضای مجازی سرمایه‌گذاری می‌کند.

محسن چگینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: هم‌اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فضای مجازی برگزار می‌شود  برای اینکه بتوانیم از این فضا استفاده بهینه داشته باشیم، باید سرمایه گذاری کرد.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی این واحد دانشگاهی سرمایه گذاری برروی ایده‌ها و تاثیرگذاری بیشتر و فراگیر کردن آنها در عرصه فرهنگی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ کانون فرهنگی و دانشجویی در این واحد دانشگاهی فعال است، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان سال چند کانون جدید نیز در حوزه خبر و رسانه، انیمیشن و گرافیک، فیلم کوتاه و پوسترهای تاثیرگذار راه‌اندازی شود؛ چرا که این کانون‌ها به صورت غیر مستقیم  در ارتقا سطح علمی جوانان و دانشجویان تاثیرگذاراست.

چگینی ادامه داد: همچنین تعداد نشریات این واحد از یک مورد به ۴ نشریه ارتقا یافته است و درصدد آن هستیم که تا پایان سال تعداد این نشریات را دو برابر کنیم.

وی از تهیه مستند زندگی شهید زارع در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: به زودی فیلم‌هایی از زندگانی شهدای مدافع حرم و وطن تهیه و پخش خواهد شد. همچنین کتاب زندگانی شهید زارع در حال تدوین است و تا پایان سال چاپ خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: این واحد دانشگاهی جزء معدود واحدهای دانشگاهی است که در جشنواره فیلم صدثانیه شرکت کرده به طوری که دو فیلم صدثانیه‌ای با دید آزاد به جشنواره ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی تولید پادکست یا مجله صوتی است که دو نمونه از آن به مرحله تولید رسیده است. همچنین در مورد جشنواره «از حماسه تا حماسه» اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده از سوی معاونت فرهنگی در کانال‌های مجازی صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود که تعداد شرکت کننده تا ۲۲ بهمن ماه افزایش یابد. هم‌اکنون در استان خوزستان حدود ۷۰۰ نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد دزفول از اجرای مرحله چهارم رزمایش مومنانه خبر داد و افزود: این واحد دانشگاهی همانند سایر دانشگاه‌ها چندین مرحله از رزمایش کمک مومنانه را انجام داده است به طوری که در این زمینه تعدادی از کارکنان بخشی از حقوق خود را به این امر خطیر اختصاص دادند. همچنین بسته‌های بهداشتی از قبیل ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی از ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست با همکاری بسیج در واحد دزفول خبر داد و گفت: هم‌اکنون این دستگاه در اماکن عمومی نصب شده است و از خصوصیات آن می‌توان به سنسور آلتراسونیک، قابلیت برنامه‌ریزی برای هرگونه استفاده و صرفه‌جویی در مصرف محلول ضدعفونی اشاره کرد.

چگینی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی یکی از مجریان طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که با عنوان اندیشه تمدن ساز مطرح است، گفت: این طرح شامل ۲۸ سخنرانی رهبری در سال ۸۳ است که با توجه به اهمیت موضوع مورد توجه قرار گرفته است به طوری که خلاصه کتاب و فایل صوتی آن در اختیار استادان قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا ۶ گروه پنج نفره از اساتید تشکیل شده است که طی آن اساتید در ۲۸ جلسه به مباحثه می‌پردازند. در کنار آن برخی کتبی موثر جهت استفاده دانجشویان و اساتید در فضای مجازی بارگذاری شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ادامه داد: این واحد دانشگاهی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی این امکان را فراهم کرده که تا از کتابخانه و نشریات بین‌اللملی نظیر آلتیویال، اسپیرنگر و الزویر رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =