تسهیلات شهریه به دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی/ تخفیف ۵۰ درصدی به دانشجویانی که در ۲ رشته همزمان تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران جزئیات تسهیلات شهریه‌ را برای دانشجویان علوم پزشکی تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی و عملی گفت: ما از قبل شرایطی را ایجاد کرده‌ایم تا دانشجویان کارورز، یعنی افرادی که عملاً پزشک یا پرستار بوده و زیر نظر اساتید کار می‌کنند، در کادر درمان به‌صورت جهادی مشغول خدمت‌رسانی به مردم باشند.

نحوه گذراندن کارآموزی

وی درباره دانشجویان کارآموز افزود: آموزش‌های تئوری این گروه از دانشجویان به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد و آموزش‌های عملی آنان نیز در محیط‌های آزمایشگاهی و مراکز بالینی برپا شده است. در واقع برنامه کارآموزی به‌صورت مجازی انجام می‌شود و آن دسته از دانشجویانی که نیاز به انجام میزان مشخصی کار عملی دارند، به‌منظور جلوگیری از ازدحام زیاد و ممانعت از قرار گرفتن در معرض بیماری، با ظرفیت یک چهارم در محیط‌های بالینی بیمارستان‌های سفید، مشغول شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: تمام کادر بیمارستان‌ها، همکاران بالینی ترم آخر پزشکی و اعضای هیئت علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، به‌صورت تمام وقت و بدون تعطیلی مشغول کار بوده و طی این ۹ ماه حتی از مرخص عادی خود نیز استفاده نکرده‌اند.

خوشدل درباره میزان افزایش شهریه‌های رشته‌های علوم پزشکی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران عملاً مجری ابلاغیه‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و این سازمان تنها مرجع تصمیم‌گیر در خصوص تعیین شهریه‌هاست. شهریه دانشگاه آزاد به‌طور متوسط در ترم جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و شهریه دانشجویان پزشکی‌ها نیز بسته به رشته، متفاوت است. در مجموعه دانشگاه آزاد برخی رشته‌ها بدون افزایش یا حداقل افزایش را داشته و بعضی از رشته‌ها، کمی بیشتر از ۲۵ درصد است.

تخفیف ۵۰ درصدی به دانشجویانی که در ۲ رشته همزمان تحصیل می‌کنند

وی با اشاره به اینکه به علت هزینه تمام شده بالا در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، افزایش شهریه در این رشته‌ها در مقایسه با سایر رشته‌ها بیشتر بوده است، افزود: ما این ترم و هنگام ثبت‌نام جدید، حس کردیم که بعضی دانشجویان با مشکلاتی مواجه هستند، لذا برای جلوگیری از آسیب آموزشی آن‌ها، درخواست‌هایی از سازمان مرکزی کردیم که با مساعدت روبرو شد؛ مثلاً توانستیم در رشته روانشناسی، تخفیف ۲۵ درصدی بگیریم و در برخی رشته‌های دیگر، حتی با تخفیف تا ۵۰ درصدی برای دانشجویانی که به صورت همزمان در دو رشته تحصیل می‌کنند، موافقت شد. یک یا دو رشته دیگر هم شامل این تخفیف ۵۰ درصدی شده‌اند.

تسهیلات شهریه به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران

وی همچنین به تسهیلات ارائه شده به دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه اکنون امکانی به وجود آمده که تمامی دانشجویان می‌توانند به میزان ۱۰۰ درصد شهریه خود، از تسهیلات وام برخوردار شوند؛ یعنی اگر فردی توان پرداخت شهریه را نداشته باشد، می‌تواند ۱۰۰ درصد شهریه را وام بگیرد و در بازپرداخت آن و تقسیط نیز مشکل چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویانی هستند که با مبلغ بسیار جزئی ثبت‌نام کرده‌اند و در واقع دانشجویی وجود ندارد که به دلیل کمبود شهریه دچار محرومیت یا تعلیق شده باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1081346

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =