واکنش سخنگوی کمیسیون اقتصادی به اظهارات جهانگیری

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت دوازدهم کسری ۴۸ هزار میلیاردی بودجه را از انتشار ۱۲۵ هزار میلیارد اوراق بدهی تامین کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهدی طغیانی در  جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به موضع مجلسی ها در مورد بودجه و واکنش های دولت تدبیر و امید به این اظهارات در انتقاد به دو دوره گذشته قوه مجریه گفت:  جالب است که این روزها وعده عدم نیازمندی مردم به یارانه به جایی رسیده که وضعیت اقتصادی فعلی را دستاورد می نامند. البته در کتابهای درسی باید بنویسند که چگونه در ۷ سال ارزش پول ملی یک دهم و نقدینگی ۶ برابر و تورم ۴۰۰ درصد افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت باید بگوید که چه کرده و چه باید بکند؟، گفت: دولت برای اصلاح نظام مالی کشور، حمایت از صادرات و تولید نهاده ها و کالاهای اساسی چه اقداماتی انجام داده است؟

وی با اشاره به سخنان اخیر معاون اول رئیس جمهور در مورد بودجه گفت: آقای جهانگیری می گوید بودجه چوب ادب سیاستمداران است به ویژه سیاستمدارانی که شعار می دهند. ایشان که خود از مخترعین ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی هستند، ای کاش زودتر به این آزمونها و خطاها پی می بردند تا بعد از ۷ سال نشنویم که من بلد نیستم یا بودجه ادب می کند.

طغیانی افزود: مردم خوب به یاد دارند که آقای جهانگیری فرمودند کسی امروز از گرانی و تورم حرف نمی زند و در دوران دولتهای نهم و دهم قیمت ارز لحظه ای بالا می رفت. آقای جهانگیری در مناظرات فرمودند که دولت یازدهم باید آواربرداری کند به نظرم تلاطم های ۹۱ و ۹۲ در مقایسه با دستپخت دولت در سال ۹۷ و ۹۸ پاره اجر هم نیست چه برسد به آوار.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که «دولت می گوید که در ۷ ماهه اول سال علی رغم کسری ۴۸ هزار میلیاردی همه وظایف بودجه را انجام داده است» و طرح این سوال که «از کجا آورده است؟» مدعی شد: من می دانم از انتشار ۱۲۵ هزار میلیارد اوراق بدهی که همه بر سر دولت بعدی آوار خواهد شد.

طغیانی خطاب به جهانگیری گفت: شما کارشناس اقتصادی نیستید که فقط نقد کنید. شما معاون اول دولت هستید و باید پاسخگو باشید.

نماینده مردم اصفهان خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که گفته بود مردم ایران به جای اعانه یا یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد را می خواهند، گفت: چطور در آبان ۹۸ و در آن غائله بنزینی حمایت معیشتی اعانه نبود، اما حمایت از کالاهای اساسی در مجلس یازدهم اعانه است. مجلس یازدهم ترجیح می دهد که به جای افتادن در دام دوگانه های بیهوده آغوش خود را برای لوایح اصلاح ساختار اقتصادی کشور باز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =