اوپک پلاس پیش‌بینی تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ را کاهش داد

رویترز مدعی شده است اوپک و هم پیمانانش در سناریو تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ تجدیدنظر کرده اند و آن را ضعیف‌تر از آنچه پیش بینی می‌شد دیده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رویترز مدعی است که به سند محرمانه اوپک پلاس دست یافته و بر اساس آن، اوپک و هم پیمانانش در سناریو تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ تجدیدنظر کرده اند بطوریکه تقاضا از آنچه پیش بینی می‌شد ضعیف‌تر است.

بر اساس گزارش کمیته مشترک فنی (JTC)، «انتظار می‌رود، در سال ۲۰۲۱، تقاضا برای نفت ۶.۲ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد که در مقایسه با ارزیابی ماه گذشته، کاهش سالانه ۰.۳ میلیون بشکه در روز را نشان می‌دهد.»

JTC دیروز از طریق ویدئو کنفرانس جلسه داشتند و امروز کمیته مشترک رصد در سطح وزرا نشست برگزار کردند.

اوپک پلاس قرار بود از ابتدای ماه ژانویه ۲ میلیون بشکه در روز بر میزان تولید خود بیفزایند، اما با توجه به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، در حال بررسی تاخیر در این افزایش تولید هستند.

یکی از گزینه‌های اوپک پلاس این است که همین توافق کاهش تولید را برای ۳ تا ۶ ماه تمدید کنند.

بر اساس این گزارش، کمیته فنی هر دو سناریو را بررسی کرده است.

بر اساس یک سناریو، اگر توافق کاهش تولید تا پایان ماه مارس ۲۰۲۱ تمدید شود، ذخایر نفت تجاری سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی (OECD) کاهش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۱ به سطح ۷۳ میلیون بشکه بالاتر از متوسط ۵ ساله خواهد رسید.

بر اساس سناریوی دیگر، اگر توافق کاهش تولید تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۱ تمدید شود، ذخایر نفت تجاری OECD، در سال آینده به ۲۱ میلیون بشکه بالای متوسط ۵ ساله کاهش می‌یابد.

نشست بعدی اوپک پلاس در ۳۰ نوامبر و اول دسامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =