رمانی از تارانتینو به زودی در بازار کتاب

«کوئنتین تارانتینو» کارگردان سرشناس آمریکایی با اقتباس از نهمین فیلم بلند خود، «روزی روزگاری در هالیوود»، یک رمان می‌نویسد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از ورایتی، انتشارات هارپرکالینز دیروز (سه‌شنبه ۲۷ آبان) از انعقاد قراردادی جدید با کوئنتین تارانتینو خبر داد که به موجب آن این فیلمساز برجسته سینما، فیلم پرفروش روزی روزگاری در هالیوود را به یک رمان تبدیل می‌کند.

رمانی روزی روزگاری در هالیوود، اولین اثر داستانی تارانتینو خواهد بود که قرار است تابستان سال ۲۰۲۱ منتشر شود. این کتاب بازگویی مستقیم ماجراهای فیلم نیست؛ تارانتینو داستان را گسترش داده و به شکلی تازه، بازیگوشانه و غافلگیرکننده از چارچوب فیلم فاصله می‌گیرد.

همچون رویه تبدیل فیلم‌های کلاسیک به رمان که الهام‌بخش تارانتینو بود، رمان وی از فیلم روزی روزگاری در هالیوود نیز ابتدا به صورت چاپی و دیجیتال توسط هارپر پرنیال (Harper Perennial) منتشر می‌شود و نسخه ویژه این رمان چند ماه بعد و در پاییز سال ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد.

تارانتینو با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: در دهه ۷۰، رمان‌هایی که براساس فیلم‏ ها نوشته می‌شدند اولین کتاب های بزرگسالی بودند که با آنها بزرگ شدم و تا همین امروز همچنان به این ژانر علاقه خاصی دارم. بنابراین به عنوان یکی از طرفداران تبدیل فیلم به رمان، با افتخار خبر انتشار رمان روزی روزگاری در هالیوود را به عنوان سهم خود در این ژانر فرعی ادبیات اعلام می‌کنم. همچنین برای این که شخصیت‌های فیلمم و جهانشان را در یک اثر ادبی کشف کنم هیجان‌زده‌ام و امیدوارم این اثر بتواند مکملی برای همتای سینمایی خود باشد.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود نامزدی در ده شاخه جوایز اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را در کارنامه خود دارد. بازی لئوناردو دی‌کاپریو در نقش دالتون در شاخه بهترین بازیگر مرد تحسین هیات داوران را برانگیخت و برد پیت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.  

قرارداد تارانتینو با انتشارات هارپرکالیتز شامل تالیف دو کتاب است. دومین کتابی که از این فیلمساز مطرح منتشر می‌شود یک اثر غیرداستانی با عنوان تفکر در سینما (Cinema Speculation) است، شامل مقالات و نقدهایی درباره سینمای دهه ۷۰ و یادداشت‌های شخصی از تارانتینو.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =