حل مسائل و مشکلات جامعه با تکیه بر رسالت اجتماعی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت، گفت: باید به دانشجویان بها داد و انتقادپذیر بود در این صورت است که دانشجویان در تمام فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند و مسائل و مشکلات جامعه با تکیه بر رسالت اجتماعی دانشجویان حل می‌شود.

شیوا محتشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر تمام فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها و نشریات در فضای مجازی برگزار می‌شود. در این واحد دانشگاهی کانون‌های گردشگری، محیط زیست، تئاتر، ورزش و سلامت، مبارزه با مواد مخدر، قرآن و عترت، مهدودیت، کارآفرین و حجاب و عفاف و چند نشریه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام شده است و به همین منظور کانال‌هایی در فضای مجازی ایجاد کردیم تا دانشجویان مطالب و تولیدات محتوایی خود را در این فضا بارگذاری کنند و تا به امروز نیز با استقبال دانشجویان مواجه شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در این واحد دانشگاهی با همکاری معاونت پژوهشی به صورت جدی دنبال می‌شود تا جاییکه کرسی آزاداندیشی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برگزار کردیم.

وی افزود: امروزه بسیاری از دانشجویان با این سوال مواجه هستند که چرا در جامعه امروزی نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت شده و یا واکنش جدی نشان نمی‌دهند. حتی این انتقاد را از معاونت فرهنگی دارند که چرا خود دانشجویان نباید ابتکار عمل برای ارائه مباحث جدید داشته باشند و این سوالاتی است که دانشجویان  مدام زمزمه می‌کنند.

محتشمی گفت: عامل اصلی بوجودآمدن این سولات بیشتر ناشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی، ضعف دینی و نبود اعتماد به جوانان امروزی است. بهترین راهکار این است که اجازه دهیم تا دانشجویان حرف دلشان را مطرح کنند. حتی در این زمینه مناظراتی را برگزار کنیم تا بتوانیم موانع ایجاد شده را برطرف کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت، افزود: برگزاری کرسی آزاد اندیشی و تربیون آزاد می تواند در این زمینه کارساز باشد. همچنین باید به انتقادات دانشجویان احترام گذاشت و از نقطه نظرات آنها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: موتور محرک جامعه در دست دانشگاهیان است، چرا که آنها رهبری و هدایت جامعه را در دست دارند و حمایت از آنها و استفاده از نظرات دانشجویان می‌تواند وضع نابسامان جامعه را متحول و دگرگون سازد.

محتشمی اضافه کرد: رسالت اجتماعی دانشجویان و روحیه یاری رساندن آن‌ها می‌تواند به حل مسائل و مشکلات جامعه کنونی کمک کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت، گفت: استقلال جنبش دانشجویی با الگوی ایرانی اسلامی و پیشرفت در فضای فکری معنوی جامعه تحقق می‌یابد، بنابراین برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید مسیر را برای حضور گسترده دانشجویان هموار کرد.

محتشمی به نقش دانشگاه در شکل گیری شخصیت دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید جاذبه باشد تا دافع؛ باید فعالیت کانون‌های دانشجویی و تشکل‌ها و جنبش دانشجویی را به تمام دانشجویانی واگذار کرد و در این زمینه نباید بخاطر رعایت نکردن برخی مسائل  تبیعض قائل شد؛ زیرا با واگذاری بخشی از مسئولیت‌ها دانشجویان به اشتباهات خود پی می‌برند و در این صورت است که تمام آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های با همکاری عمومی تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: بزرگترین آسیب محیط دانشجویی فاصله گرفتن از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و این آسیبی است که شاید جنبش دانشجویی به سمت توسعه گرایانه پیگیری کند که ما را از سرمنزل مقصود دور می کند. جنبش دانشجویی باید به گونه‌ای عمل کند که  مسیر دانشگاه های نظام به سمت حل مسئله‌ای از نظام اسلامی باشد.

محتشمی خاطر کرد: باید به دانشجویان بها داد و انتقادپذیر بود در این صورت است که دانشجویان در تمام فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند. باید این را بپدیریم انجام فعالیت‌های فرهنگی بدون حضور و مشارکت دانشجو امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =