حمایت دانشگاه علمی کاربردی از کسب و کارهای دانشجویی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: دانشجویانی که بتوانند شرکت‌های کسب و کار راه اندازی کنند وام‌هایی با درصد کم دریافت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدحسین امید در مراسم مجازی جشن نو دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر که به صورت مجازی برگزار شد گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، ورزشی از جمله برگزاری مناظرات دانشجویی، مسابقات فرهنگی، قرآنی، المپیادهای مهارتی و ورزشی، جشنواره ها و استارت آپ ها  بوده است.

وی با بر شمردن اهمیت کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان را جهت پرورش ایده به ایجاد کسب و کار تشویق کرد.   

امید با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: این دانشگاه تنها متولی ارائه آموزش‌های مهارتی خاص در کشور است که این وظیفه با همراهی دانشجویان، مدرسان و مراکز آموزشی انجام می‌شود.

وی با تشریح فراهم بودن بسترهای فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای فعالیت دانشجویان بر حسب علاقه و حضور در این بسترها دعوت کرد.

همچنین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر دروس مهارتی و عملی و اهمیت دروس کاربینی و کارورزی به تشریح تمایز این دانشگاه با سایر زیر نظام های آموزش عالی پرداخت.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه بین‌المللی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر فعالیت های عظیمی در حوزه بین‌المللی انجام دادیم که از جمله می‌توان به عقد تفاهم نامه همکاری با کشور آلمان اشاره کرد که قرار است در این تفاهم نامه دانشجویانی از این دانشگاه برای گذراندن یک دوره ۴ یا ۶ ماهه به کشور آلمان سفر کنند تا در یک کشور پیشرفته صنعتی با آموزش‌های مهارتی آنها آشنا شوند.

امید ضمن اشاره به مراکز نوآوری و کلینیک‌های مشاوره در دانشگاه جامع علمی کاربردی، عنوان کرد: انتظار داریم دانشجویان با همکاری هم در این مراکز نوآوری اقدام به ایجاد شرکت‌های کسب و کار کوچک و با تلاش هم بتوانند هنگام دانش آموختگی یک شرکت ثبت کنند. دانشجویان باید ایده‌های خود را دنبال کنند و با ارائه آن ها در مراکز نو آوری این ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل و با کار گروهی بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین به حمایت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از پژوهشگران، دانشجویانی که بتوانند نسبت به ایجاد شرکت و ثبت آن اقدام کنند توسط دانشگاه حمایت شده و وام‌هایی با درصد کم در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =