تاثیر دانشگاه در شکل دهی و توسعه سازمان‌های مردم نهاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه همه جانبه گفت: توسعه سازمان های مردم نهاد در کنار دانشگاه می تواند تاثیر گذاری بیشتری بر روند خدمت گذاری بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، احسان کامرانی در دیدار  با مدیر عامل هلال احمر  استان هرمزگان، نقش این نهاد را در کمک رسانی و امداد و نجات ستود و  افزود: بدون شک نیروهای تلاشگر و پر انرژی این سازمان با  اخلاص  و محبت به کار خدمت رسانی شبانه روری خود ادامه می دهند که به نوبه خود قابل تقدیر است.

کامرانی جوانان را جز نیروهای کارآمد و توانمند کشور خواند که باید با سرمایه گذاری بیشتر و بها دادن به توانمندی و اندیشه بکر و فعال آنان مسیر توسعه را در کشور هموارتر کرد .

وی ماموریت دانشگاه را حل مسائل اجتماعی خواند و افزود: ورود دانشگاه به جامعه برای کمک و امداد رسانی، جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ، مطالعه و پژوهش در حل مشکلات و معضلات جامعه، پایش و رصد وضعیت و مدیریت کشور و ... می تواند در خدمت رسانی و همراهی با اقشار جامعه مهم و حیاتی باشد.

کامرانی نقش سمن ها (NGO) را در کمک به دولت ها مهم و ضروری ارزیابی کرد و هلال احمر را یک سازمان مردم نهاد خواند  که با داشتن آوازه جهانی ، تلاش دارد در حوزه همیاری ، امداد، نجات و... کارهای شایان تجلیلی انجام دهد.

مدیر عامل هلال احمر استان هرمزگان نیز در این دیدار ، با اشاره به فعالیت های گسترده هلال احمر، در قبل و بعد از بروز حوادث گفت: آموزش دادن و آماده کردن مردم عادی در مقابله با بحران ها ؛ ایجاد و گسترش گروه های امداد و نجات ، کمک به آسیب دیدگان و ... از فعالیت های معمول هلال احمر است.

مختار سلحشور خاطرنشان ساخت: تشکیل کارگروهی بین دانشگاه آزاد بندرعباس و هلال احمر در پیشگیری از بروز حوادث می تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی تقویت کانون هلال احمر دانشجویی و توسعه بخشیدن این کانون را در بین دانشگاهیان مهم ارزیابی کرد و گفت: ورود من به کانون هلال احمر در دوران دانشجویی باعث شناخت بیشتر من به موضوعات اجتماعی شد و امروز بهترین دوران خود را ، همان دوران فعالیت در کانون هلال احمر می دانم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس نیز با گزارشی از فعالیت های کانون دانشجویی هلال احمر در برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی و هماهنگی با سازمان انتقال خون و دانشگاه برای اهدا فراورده های خونی، همیاری در طرح های اجتماعی و ... توانسته از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

محمود صباحی زاده افزود: با شیوع کرونا مدل های حضوری آموزش تغییر کرد و لازم است تا روش های نوین با نوآوری های و خلاقیت های جذاب تر ، در این راستا حرکت های نوین تر و استوارتری را بردارد.

وی تشکیل یک تیم امداد و نجات دانشجویی را با همکاری هلال احمر استان  از ضروریات دانست و افزود: جوانان به عنوان پشتوانه محکم و قابل اعتماد باید در تمام مسائل به کار گرفته شوند و تا از پختگی لازم برخوردار شوند.

عقد تفاهم نامه همکاری از دیگر موضوعات قابل بحث این جلسه بود.

کد خبر: 1081436

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =