تظاهرات ضد آمریکایی مردم فلسطین در مرکز کرانه باختری

جمعیت زیادی از شهروندان فلسطینی امروز با برپایی یک راهپیمایی در مرکز کرانه باختری تصمیم وزیر خارجه آمریکا برای بازدید از شهرک‌های صهیونیست‌نشین را محکوم و بر لزوم تحکیم وحدت ملی فلسطین تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، جمعیت زیادی از شهروندان فلسطینی با برپایی راهپیمایی و یک تجمع در شهر «البیره» در مرکز کرانه باختری، تصمیم وزیر خارجه آمریکا برای بازدید از شهرک «پساگوت» واقع در اراضی این شهر را محکوم کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که خود را از مناطق مختلف استان «رام الله و البیره» به منطقه «جبل الطویل» شهر البیره رسانده بودند، سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و تصمیم آن برای بازدید از شهرک‌های واقع در کرانه باختری را محکوم کردند.

شهروندان فلسطینی در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را در محکومیت شهرک سازی و مواضع دولت آمریکا در دست داشتند، علیه تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی شعار سر دادند و در چند مسیر لاستیک‌های خودرو را آتش زدند.

شماری از مقامات ارشد گروه‌های فلسطینی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

«محمود العالول» نائب رئیس جنبش فتح فلسطین گفت: «این تجمع مهم و نمادین در جبل الطویل که شهرک صهیونیست‌نشین پساگوت در آنجا واقع است، بخشی از فعالیت‌های مقابله با رژیم اشغالگر و جنایات روزانه آن علیه ملت فلسطین است.»

او با تاکید بر اینکه دیدار پامپئو از این شهرک برای رهبران فلسطینی غیرمنتظره نبوده است، گفت: «همه دولت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل جانبداری کرده‌اند.»

این مسئول فلسطینی گفت: «دولت کنونی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ نه تنها مغرضانه از اسرائیل جانبداری می‌کند، بلکه در اشغالگری و پروژه‌های شهرک سازی و یهودی سازی نیز شریک  اسرائیل است. دولت آمریکا بلندی‌های جولان سوریه را تقدیم رژیم اشغالگر کرده و به دنبال تایید شهرک‌سازی و مشروع شمردن طرح الحاق کرانه باختری است.»

نائب رئیس جنبش فتح بر اهمیت وحدت ملی فلسطین و  مقابله با همه پروژه‌ها و برنامه‌های اسرائیل و آمریکا علیه آرمان فلسطین با وجود سازشگری برخی رژیم‌های عربی و ادامه محاصره فلسطین تاکید کرد.

 وزیرخارجه آمریکا و  اولین هیأت رسمی بحرین به ریاست «عبداللطیف الزیانی» وزیرخارجه این کشور امروز وارد سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که پامپئو در سفر به سرزمین‌های اشغالی از بلندی‌های جولان اشغالی، برخی شهرک‌های کرانه باختری و یک کارخانه در  «پساگوت» دیدار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =