سالانه حدود ۱۱ الی ۱۲ هزار مراجعه برای صدور مجوز سقط جنین!

فرزانه مهدی زاده درباره سقط‌های جنین غیرقانونی و ضرورت اصلاح قانونی بیان کرد: در این زمینه باید سیاست گذاری‌های کشور تغییر کند و اگر این تغییر سیاست گذاری‌ها صورت نگیرد، ممکن است شاهد آمار سقط جنین غیر قانونی بالایی باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع سیل سقط جنین در ایران و با حضور دکتر فرزانه مهدی زاده مدیرکل امور معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی به روی آنتن رفت.

فرزانه مهدی زاده با اشاره به اینکه برخی مراکز از آمار دو هزار سقط جنین در روز خبر می‌دهند، درباره صحت این ادعا گفت: سازمان پزشکی قانونی متولی انجام سقط جنین درمانی از نظر قانونی است و تنها می‌توان آمار سقط‌های قانونی را ارائه داد.

وی افزود: سالانه حدود ۱۱ الی ۱۲ هزار مراجعه برای صدور مجوز سقط جنین داریم که از این تعداد حدود ۹ هزار با مصادیق قانونی که در آئین نامه‌ها مشخص شده است، مجوز می‌گیرند و بنابراین منبع آمار روزی دو هزار سقط جنین مشخص نیست.

مدیرکل امور معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی درباره ضرورت تغییر قانون بیان کرد: اگر منظور از تغییر قانون این است که مصادیقی که امکان ارائه مجوز قانونی برای سقط را داشته باشند، است باید بگوییم هر دو یا سه سال یک بار مصادیق سقط جنین توسط پزشکی بازنگری و مرور می‌شود.

وی افزود: سال ۱۳۸۴ مجلس قانونی در رابطه با سقط جنین‌های قانونی ارائه داد اما امروز ممکن است موردی در این خصوص پیش بیاید که در مصادیق قانونی وجود دارد ولی اگر با تائید متخصصین مشخص شود، با به دنیا آوردن یک فرزند، مشقت برای مادر ایجاد می‌شود، حتما نسبت به سقط جنین قانونی اقدام می‌شود.

مهدی زاده از تغییرات قانون سقط جنین گفت و عنوان کرد: این قانون در طول ۲۰ الی ۳۰ سال گذشته بسیار پیشرفت داشته است و مصادیق آن بسیار گسترده تر شده‌اند و اگر مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم شرایط و مصادیق قانونی سقط جنین نسبت به ۱۵ سال پیش بهتر شده است.

وی درباره سقط‌های جنین غیر قانونی و ضرورت اصلاح قانونی بیان کرد: در این زمینه باید سیاست گذاری‌های کشور تغییر کند و اگر این تغییر سیاست گذاری‌ها صورت نگیرد، ممکن است شاهد آمار سقط جنین غیرقانونی بالایی باشیم و برای جلوگیری از این اتفاق نیاز به این تغییر امری ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =