با حمایت رئیس فدراسیون آلمان؛ لوو تا پایان یورو می‌ماند

با اعلام حمایت رئیس فدراسیون فوتبال آلمان از یواخیم لوو، انتظار می‌رود او دست‌کم تا پایان رقابتهای یورو2020 سرمربی مانشافت باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بعد از شکست تحقیرآمیز 6-0 تیم ملی آلمان مقابل اسپانیا که روز سه‌شنبه در لیگ ملت‌های یوفا اتفاق افتاد موج انتقادها از یواخیم لوو به راه افتاد و به نظر می‌رسید موقعیت او لرزان‌تر از همیشه شده است. اما با اعلام حمایت فریتس کلر رئیس فدراسیون فوتبال آلمان از لوو انتظار می‌رود او دست کم تا پایان رقابتهای جام ملت‌های اروپا روی نیمکت مانشافت بنشیند.

لوو در سال 2014 با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد ولی در جام جهانی بعدی حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. بعد از شکست 6-0 پریروز به نظر می‌رسید دوران او در تیم ملی به پایان رسیده و یورگن کلوپ یا هانسی فلیک جانشینان احتمالی او هستند.

اما با اعلام موضع رئیس فدراسیون آلمان و رای اعتماد او به یواخیم لوو ورق به نفع سرمربی آلمانی برگشت. فریتس کلر رئیس فدراسیون فوتبال آلمان تاکید کرد که مانشافت قوی‌تر از همیشه برخواهد گشت. پیش از آن هم اولیور بیرهوف مدیر تیم‌های ملی آلمان با موضعی مشابه اعلام کرد فدراسیون این کشور به یواخیم لوو اعتماد کامل دارد.

فریتس کلر با انتشار بیانیه‌ای با سربرگ فدراسیون فوتبال آلمان و با امضای شخص خود پیام مشخصی به منتقدین لوو ارسال کرد و نوشت: " ما در شهر سویا شب تلخی داشتیم که برایمان بسیار ناراحت کننده است. تماشاچیان که بازی را از خانه تماشا کردند، من، مربی تیم و بازیکنان همه ناراحت هستیم. من بعد از سوت پایان بازی در رختکن تیم ملی بودم و ناراحتی شدید همه را احساس کردم. اما در عین حال شاهد اراده ای بودم که برای اصلاح این وضعیت در تیم وجود داشت".

رئیس فدراسیون آلمان با اشاره به اینکه آلمان تصمیم گرفته در آستانه یورو2020 و جام جهانی 2022 خونی تازه و جوان به رگهای تیم ملی تزریق کند، ناکامی‌های مقطعی را طبیعی دانست و گفت: " ما آگاهانه تصمیم گرفتیم بازیکنان جوان زیادی را با دورنمای رقابتهای آینده به تیم ملی وارد کنیم. همانطور که دیدید این مسیر می‌تواند پر دست‌انداز باشد و شکستهایی تلخ به دنبال بیاورد. چالش اصلی ما ساختن یک تیم قوی برای سه تورنمت بزرگ آینده است: جام ملت‌های اروپای سال آینده، جام جهانی 2022 و جام ملت‌های اروپای بعدی که سال 2024 در کشور خودمان برگزار می‌شود".

فریتس کلر در ادامه بیانیه خود نوشت: " اگر این بازی به دقت بررسی شده و نتایج لازم از آن گرفته شود تیم جوان ما می‌تواند این ناکامی را پشت سر بگذارد".

کد خبر: 1081486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =