رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای عضو شورای مدیریت آموزش عالی کشور شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای آیین نامه پیاده سازی آمایش آموزش عالی عضو شورای مرکزی مدیریت آموزش عالی کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در راستای پیاده سازی آیین نامه آموزش عالی کشور و اجرای ماده ۶۴ و ۶۵ برنامه ششم توسعه کشور ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای عضو شورای مرکزی مدیریت آموزش عالی و روسای استانی دانشگاه عضو شورای مدیریت استانی آموزش عالی هر استان شدند.

حسین سلمانی دبیر شورای دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه نشست هماهنگی امور استان ها از تصویب و ابلاغ آیین نامه پیاده سازی آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: این آیین نامه با رویکرد تمرکز زدایی، افزایش کارایی و اثر بخشی نظام آموزش عالی کشور در قالب سند آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۴ در ۴ ماده و ۹ تبصره به تصویب مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

سلمانی با ذکر اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای با ۱۸۱ واحد آموزشی در کشور سهم بسزایی در مأموریت گرایی دارد و از سال ۱۳۹۷ ضمن تمرکز زدایی از ستاد، واحدهای استانی دانشگاه تشکیل و با تفویض اختیار به شوراس استانی از فرصت ها و مزیت های داخل استان بهره برده اند.

وی با اشاره بر اینکه با ابلاغ این آیین نامه سهم آموزش های مهارتی در مدیریت استانی آموزش عالی افزایش خواهد یافت و این مهم از توجه ویژه وزارت عتف بر ارتقای آموزش های مهارتی و اجرای مفاد ۶۴ و ۶۵ برنامه ششم توسعه کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =