اینجا دیگر بازی ها دوستانه نیست!

امسال که به دلیل ویروس کووید-19 مسابقات یورو 2020 برگزار نشد دومین دوره از مسابقات لیگ ملت های اروپا پیگیری شد که بازی های گروهی این دوره از مسابقات با شناخت 4 تیم راه یافته به مرحله نیم نهایی وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رامین خادمیانی؛ امسال که به دلیل ویروس کووید-19 مسابقات یورو 2020 برگزار نشد دومین دوره از مسابقات لیگ ملت های اروپا پیگیری شد که بازی های گروهی این دوره از مسابقات با شناخت 4 تیم راه یافته به مرحله نیم نهایی وارد فاز جدیدی شد. ایتالیا، بلژیک، فرانسه و اسپانیا تیم هایی هستند که با گذشتن از صد رقیبان و مقام اول گروه خود به مراحل بالاتر رسیدند و باید منتظر باشند تا در تاریخ 3 دسامبر 2020 مصادف با 13 آذر 1399 به قید قرعه حریف خود را بشناسند.
روزهای شیرین آتزوری با مانچینی
تیم ملی ایتالیا که در گروه A این رقابت ها با تیم های هلند، لهستان و بوسنی همگروه بود کار خود را با تساوی در مقابل بوسنی آغاز کرد. برد در بازی رفت مقابل هلند به نوعی آن ها را احیا کرد بازی های هفته سوم این گروه با تساوی بدون گل هر دو بازی به پایان رسید تا تیم ها برای صعود به هفته های آتی امید داشته باشند. در شب تساوی هلند و ایتالیا، تیم لهستان با شکست پرگل بوسنی خودی نشان داد اما لاجوردی پوشان تیمی نبودند که از هدف خود دست بکشند و در دو هفته آخر و در حالی که رقابت شانه به شانه ای با نارنجی پوشان داشتند، لهستان و هلند را شکست دادند تا هم جواز حضور در نیمه نهایی را بگیرند و هم به دلیل اعلام قبلی یوفا مبنی بر اینکه بازی های مراحل بالاتر در کشور صدرنشین گروه A برگزار می شود، میزبان ادامه بازی های باشند. طبق آمار شبکه "اوپتا" تیم ملی ایتالیا در 22 بازی گذشته خود متحمل شکست نشدند و آتزوری با روبرتو مانچینی این رکورد را به نام خود ثبت کردند و نوید ظهور نسل طلایی دیگر در ایتالیا را داد.
صدرنشین با اقتدار
گروه B این رقابت ها شامل تیم های بلژیک، انگلیس، دانمارک و ایسلند بود. بلژیک و انگلیس همانطور که از قبل پیش بینی می شد خود را به عنوان مدعیان این گروه نشان دادند و بازی ها را با برد شروع کردند. هفته دوم جایی بود که بلژیک با 5 گل تیم ایسلند را در هم کوبید. در هفته سوم و باخت به انگلیس معادلات گروه را به هم زد اما شیاطین سرخ چهار بازی باقی مانده را با برد به پایان رساندند و انتقام شکست بازی رفت را از انگلیس گرفتند و با کسب 15 امتیاز از 6 بازی مقتدارنه خود را به نیمه نهایی رساندند.
ما فرانسه ایم و حالا حالاها دست بردار نیستیم
تیم ملی فرانسه با تیم ملی پرتغال همگروه بود. کرواسی و سوئد دیگر تیم های گروه C بودند تا هواداران فوتبال مشتاقانه پیگیر نتایج این گروه باشند. پرتغال قهرمان دوره گذشته این رقابت ها در هفته اول تیم
ملی کرواسی را به توپ بست و همچنین فرانسه بازی اول خود با سوئد را با پیروزی پشت سر گذاشت. برای فرانسه و پرتغال همه چیز داشت پایاپای پیش می رفت حتی در بازی رفت، دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. قهرمان جام جهانی 2018 که نمی خواست که تسلیم شود در بازی حساس رو در رو، پرتغال را شکست داد و همین برد کافی بود تا بالاتر از پرتغال قرار بگیرد و خود را به عنوان صدرنشین این گروه معرفی کند.
نوساناتی که به خیر گذشت
اسپانیا، آلمان، اوکراین و سوئیس چهار تیم گروه D بودند. از همان روزهای اول آلمان و اسپانیا به عنوان مدعی صعود شناخته می شدند که دست بر قضا بازی اول خود را در مقابل هم برگزار کردند که حساب کار با تساوی یک بر یک پایان یافت. نتایج سینوسی این دو تیم باعث شده بود که سوئیس و اوکراین هم به صعود امیدوار باشند تساوی 3 گله سوئیس و آلمان و برد 1 بر صفر اوکراین مقابل اسپانیا بر این ادعا صحه گذاشت. در ادامه آلمان خودی نشان داد و تا قبل از هفته آخر و بازی مقابل اسپانیا به عنوان تیم اول بسیار امیدوار به صعود بود اما در آخرین و حساس ترین بازی گروه D ابن اسپانیا بود که تیمی سرشار از انگیزه نشان داد و تمام کم و کاستی ها را جبران کرد. 6 گل پاداش تیمی بود که متحدتر از همیشه درصدد جبران نتایج گذشته و صدرنشینی بود و به خواسته اش هم رسید و اسپانیا یکی از چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی لقب گرفت.
این چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 هم نفع خواهند برد. آن ها به جای گروه های شش تیمی، در گروه های پنج تیمی قرار می گیرند و به این ترتیب تعداد بازی های کم تری خواهند داشت.
طبق برنامه قبلی تاریخ برگزاری مسابقات نیمه نهایی و فینال لیگ ملت های اروپا بدین شرح است: 
مسابقه نیمه نهایی اول: چهارشنبه، 14 مهر 1400
مسابقه نیمه نهایی دوم: پنجشنبه، 15 مهر 1400
مسابقه رده بندی و فینال: یکشنبه، 18 مهر 1400

کد خبر: 1081506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =