آموزش عالی در نظام اسلامی چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، اهداف آموزش عالی در نظام اسلامی را فراهم کردن ابزارهای رشد شخصیتی و تزکیه جوانان، تحقیق در راستای پشبرد مرزهای علم و دانش، تحقیقات، نوآوری، جذب تکنولوژی و ... عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به مناسبت سی و هشتمین سالروز تأسیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد تبریز، اعضای هیئت رئیسه و منتخبین استادان و کارمندان این دانشگاه با حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در این دیدار با تبریک سالروز تأسیس واحد تبریز گفت: براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و رسیدن به جایگاه نخست توسعه‌یافتگی همه‌جانبه باید آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد و کیفیت آن ارتقا یابد.

آل‌هاشم با اشاره به اهداف آموزش عالی در نظام اسلامی گفت: فراهم کردن ابزارهای رشد شخصیتی و تزکیه جوانان، تحقیق در راستای پشبرد مرزهای علم و دانش، تربیت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کشور و مهیاسازی زمینه‌های لازم برای توسعه، تحقیقات، نوآوری، انتقال و جذب تکنولوژی از جمله این اهداف است.

تأکید بر تولید علم و افق توسعه در سند چشم‌انداز

وی  با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و افق توسعه در سند چشم‌انداز افزود: دانشگاه‌ها باید روز به روز توسعه یابند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دولت به تنهایی توان توسعه سریع را ندارد، گفت: حضور دانشگاه‌های غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به معنویت در دانشگاه‌ها گفت: علاوه بر تزکیه جوانان در دانشگاه‌ها باید مراکز آموزش عالی در آگاهی‌بخشی سیاسی بین دانشجویان فعالیت‌های اثرگذار داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز؛ در پایان دیدار از استادان و کارکنان منتخب دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =