رسالت دانشجو پرسشگری و آگاهی سیاسی است/ فعالیت ۶ کانون فرهنگی در واحد گچساران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، با بیان اینکه رسالت دانشجو پرسشگری، بالابردن بصیرت، علم آموزی و آگاهی سیاسی است، گفت: انتظار از جوانان دانشجویی این است که همانند جوانان دوران دفاع مقدس به رسالت و وظایف خودشان عمل کنند.

مهدی رجبی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با اشاره به اینکه علاوه برنامه‌های مصوب و ابلاغی سازمان، فعالیت‌های ابتکاری در عرصه توسعه فرهنگی در این واحد دانشگاهی اجرا می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون مراحل ثبت نام برای حضور دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» در دست اقدام است و در همین راستا اطلاع‌رسانی از سوی معاون فرهنگی در کانال‌های ارتباطی و فضای مجازی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌ها در عرصه مجازی انجام می‌شود اما برنامه‌هایی نیز برای اجرای در فضای فیزیکی هدر نظر گرفته شده است که با کاهش کووید-۱۹ انجام خواهیم داد؛ چرا که اعتقاد داریم که برنامه‌های فیزیکی اثربخشی بیشتری نسبت به فضای مجازی دارد.

رجبی گفت: همچنین گروهی را با حضور روحانیون شهرستان، اساتید، مربیان و دانشجویان وخانواده آنها در فضای مجازی ایجاد کردیم تا دررابطه مباحث قرآنی به تبادل نظر بپردازند.

وی ادامه داد:همانند سایر واحدهای دانشگاهی کمک‌های مومنانه را با همکاری اساتید و کارکنان و خادم یاران امام  رضا در شهرستان را شروع کردیم و  توانستیم این کمک‌ها را جمع‌آوری و بین افراد نیازمند توزیع کنیم.

رجبی از فعالیت ۶ کانون فرهنگی و دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این کانون‌ها به روزرسانی شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، درباره کرسی‌های آزاد اندیشی اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی هنوز کرسی آزاد اندیشی برگزار نشده است؛ اما طبق اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی این کرسی‌ها با همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

رجبی از برگزاری مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه خشنویسی در هفته بسیج خبر داد و گفت: به همین منظور کتاب فرزاد جهان بین با عنوان «چرا مردم از آمریکا متنفر هستند» را برای دانشجویان معرفی کردیم تا دانشجویان با مطالعه آن در این مسابقه شرکت کنند. همچنین تجلیل از ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا در کنار این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، تصریح کرد: دغدغه دانشجویان در جامعه امروزی بیشتر مسائل اشتغال است. همچنین مباحث فرهنگی که چندگانگی را  در فضای اجتماعی به وجود آورده است و انتظار دامی‌رود که این دغدغه‌ها برطرف شود.

وی تأکید کرد: امروزه آسیب‌پذیری در فضای مجازی خیلی بیشتر شده است بنابراین نیاز است که مسئولان دانشگاهی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حضور جدی در فضای مجازی داشته باشند.

رجبی گفت: رسالت دانشجو پرسشگری، بالابردن بصیرت، علم آموزی و آگاهی سیاسی است و این موضوع تنها به خود دانشجو مرتبط نیست؛ بلکه کل آحاد جامعه را دربرمی‌گیرد. انتظار از جوانان دانشجویی این است که همانند جوانان دوران دفاع مقدس به رسالت و وظایف خودشان عمل کنند تا در کنار بالابردن مباحث علمی به رفع مشکلات جامعه کمک کنند.

وی افزود: کسی که آگاهی سیاسی نداشته باشد و آگاه به زمان خود نباشد شبهات و اشتباهات به او هجوم می آورند  در این صورت است که دشمنان با حربه‌های مختلف سعی در تضعیف روحیه آنان خواهند داشت. باید دانشجویان علاوه برتحصیل باید بینش سیاسی خود را ارتقا دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران،  اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از وظایف دانشجو مطالبه‌گری است دانشجو باید بتوانند در جهت مطالبه گری از مسئولان نظام مثمرثمر باشد و کشور را در جهت رشد و پیشرفت قرار دهد. بنابراین تا زمانی که دانشجویان در سنگر افتخارات علمی و پژوهشی حاضر باشند و شناخت عمیقی از فرهنگ ارزشی اسلامی داشته باشند هیچ ابرقدرتی نمی تواند از عظمت آنها بکاهد.

وی تأکید کرد: مسولان دانشگاهی باید در رفتار و برخوردهای خود تجدیدنظر کنند چرا که رفتار آنها در دانشجو تاثیر می‌گذارد. باید با عقل و منطق و استدلال دقیق مباحث را مطرح کرده تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. می‌توان گفت؛ رسالت اصلی دانشگاه‌ها در قبال جامعه امروزی ارتقای کیفیت زندگی و رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی است و بایستی در حوزه‌های مختلف علمی تلاش کرد.

رجبی خاطرنشان کرد: اگر با سوالات و شبهه دانشجویان مواجه شدیم باید با استدلال و منطق آنها را اقناع کنیم زیرا قطعاً در صورت برخورد سلبی، با همراهی او مواجه نخواهیم شد. بنابراین اگر بخواهیم با رفتار سلبی در مقابل آن‌ها ظاهر شویم، به طور ‌یقین عرصه را باخته و آن‌ها را از مسیر رشد و تعالی خارج خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =