۷۴۲ هزار آمریکایی بیکار شدند

تعداد آمریکایی‌هایی که هفته گذشته برای اولین بار درخواست دریافت حقوق بیکاری خود را ثبت کردند نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافت و از آن‌چه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند بیشتر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تعداد آمریکایی‌هایی که هفته گذشته برای اولین بار درخواست دریافت حقوق بیکاری خود را ثبت کردند نسبت به هفته‌های قبل رو به افزایش گذاشت و از آن‌چه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند بیشتر شد.

طبق گزارش اداره کار فدرال تعداد بیکاران جدید تحت پوشش بیمه آمریکا در هفته گذشته به ۷۴۲ هزار نفر رسید و از رقم ۷۱۰ هزار نفر که توسط اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی شده بود، فراتر رفت.

تعداد بیکاران جدید نسبت به هفته قبل از آنکه شاهد ثبت ۷۰۹ هزار درخواست دریافت حقوق بیکاری بود افزایش یافته است. این دومین هفته متوالی رشد تعداد بیکاران جدید آمریکا بود که این در ۴ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. از آغاز پاندمی کرونا در آمریکا تعداد بیکاران هفتگی این کشور به بالاترین سطح خود در تاریخ رسید و سپس ۴ ماه متوالی هر هفته کاهش یافت. با این حال هنوز تعداد بیکاران هفتگی فاصله خیلی زیادی با سطح قبل از بحران کرونا دارد.

تعداد افرادی که به طور مداوم از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند این هفته ۴۲۹ هزار نفر دیگر کاهش یافت و به ۶.۳۷ میلیون نفر رسید.
 

انتهای پیام

کد خبر: 1081547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =