قضاوت هنوز زود است

استقلالِ این فصل سایه یکی از سرمایه های انسانی خود را بالای سرش دارد که اجماع نظر آبی‌ها موافق او می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی(مربی و تحلیلگر فوتبال)؛ نه برای برد هفته اول مقابل س رفسنجان در آزادی بدون هوادار در هفته اول باید هلهله شادی راه انداخت ، نه با باخت  استقلال در فولاد آرنا که کلا برای استقلال در این سالها چندان خوش یمن نبوده، لبه تیغ انتقاد را به سمت فکری برد.

استقلال بخواهد یا نخواهد سایه یکی از سرمایه های انسانی خود را بالای سر خود در این فصل دارد و در ضمیر ناخودآگاه هواداران هم به نوعی اجماع نظر موافق نسبت به فکری موج می زند، که در همین راستا از حمایت افکار لمومی هواداران هم بر خوردار هست، بنابراین فعلا دوران ماه عسل او همچنان ادامه دارد و از تیغ نهان و آشکار انتقادها در امان هست. اما نکته اساسی برای سرمربی استقلال در ابتدا دادن یسیلین و نظم به استقلال هست که از این منظر در ابتدا فکری این نظم پذیری را شاید باید از روی نیمکت خود شروع کند، جاییکه به نظر می رسد نجابت او و حفظ کسوت و شخصیت خیلی ها به نوعی باعث بی نظمی و به هم ریختگی کادر فنی روی نیمکت می شود. در این رابطه ذکر این نکته حائز اهمیت هست که هر کسی با هر نام و کسوت و شخصیتی روی نیمکت استقلال باید بداند نفر اول نیمکت خود محمود فکری هست، همه اعضا کادر باید برای رسیدن و میل به  اهداف سرمربی گام بردارند و آرامش نیمکت را در هر حالتی حفظ کنند.

سنگینی استقلال؛

بدن های بازیکنان سنگین هست، جمله ای کلیشه ای. از آن کلیشه ای تر اینکه تیم در دوران بدنسازی بوده و زمان برای ول کردن بدن بازیکنان باید داده شود، البته که در علم بدنسازی روز این تعاریف جایگاهی ندارد اما اگر هم به هر قیمت، این جنس حرفها مقبول بیفتد، نباید به قیمت از دست رفتن امتیازهای بازی های ابتدایی باشد، به پرس از بالای بازیکنان فولاد در این بازی توجه کنید، آنها هم در هفته دوم مسابقات قرار دارند ولی اتفاقا به مراتب سبک بال تر از استقلالی ها دویدند و تکل زدند و جنگیدند. شاید باخت به فولاد در اهواز با این نتیجه انقدرها هم فاجعه نباشد، اما نداشتن حداقل یک موقعیت صد درصد روی دروازه حریف قطعا به نوعی نشان از مشکلات تیم را دارد، ضمن اینکه استقلال فرصت حفظ حداقل امتیاز  را داشت ولی کامبک بدی را از فولاد متحمل شد.

مالکیت توپ و انتقال بازی؛

برای استقلال مجیدی در فصل پیش دیاباته نقش اساسی در این پازل داشت، به عقب بر می گشت، در میانه میدان درگیر میشد، از تیم حریف خطا می گرفت، در پاره ای از دقایق حتی بصورت دیوار عمل می کرد و از اینگونه داستان ها.

البته که نبود علی کریمی خود به نوبه خود گپ بزرگی را برای استقلال ایجاد می کند، حالا به این موضوع شب بد فرشید باقری را هم اضافه کنید که همه چیز استقلال در این بازی برای باختن به هم بیاید.
فکری قطعا حتی در برد هفته پیش به این موضوع رسیده بود که فاصله بین خطوط استقلال بسیار زیاد هست پس برای بازی با مالکیت توپ، ظرفیت های لازم برای او و تیمش با این شکل بازی ایجاد نخواهد شد ضمن اینکه با این فواصل زیاد بین خطوط دفاع و هافبک و حمله، توان حمل توپ تیمی به مراتب پایین می آید و همچنین قطعا با پرس و تحت فشار قرار دادن بازیکنان به خصوص هافبک ها توسط تیم های مقابل مالکیت و حفظ توپ این تیم خیلی زود خواهد شکست و شاید مانند این بازی نهایتا در بعضی از صحنه ها به پنج ضربه برسد که با استانداردهای حتی فوتبال ما هم همخوانی ندارد. بنابراین برای دو مهاجم با تقریبا یک سبک بازی موقعیت چندانی هم ایجاد نخواهد شد، به خصوص روبروی تیم هایی که هافبک های دونده و قلدر زیادی در میانه میدان دارند.
برای فکری و استقلال ایجاد برتری عددی در صحنه های مختلف و گوناگون بازی بسیار حیاتی به نظر می رسد.

فرصت برای استقلال و فکری؛

هنوز در ابتدای فصل فوتبالی قرار داریم، قطعا برای فکری و استقلال هم زمان هست و با یک باخت آن هم در اهواز دنیا به آخر نمی رسد اما نکته اینجاست که فکری بازی به بازی باید نشانه هایی از پیشرفت را در سبک بازی تیمش به نمایش بگذارد ، تا با پیشرفت های حتی کم و کوچک ، بتواند در هفته های آتی خط و نشانی برای لیگ بکشد اما بدون بروز این نشانه های پیشرفت شاید کم کم کار هر روز و هر هفته سخت تر شود حتی برای محمود فکری با سابقه کاپیتانی و چهارده سال حضور در استقلال.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =