انجام فعالیت‌های ماندگار با تقویت عناصر و مؤلفه‌های فرهنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد که اگر عناصر و مؤلفه‌های فرهنگی را تقویت کنیم بدون صرف هزینه‌های گزاف می‌توان فعالیت‌های فرهنگی ماندگار انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  اسماعیل عبداللهی در نشستی با استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه فعالیت گروه معارف در استان بوشهر از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: تعامل و ارتباط بین استادان‌ گروه معارف با یکدیگر و دیگر گروه‌های تخصصی در چارچوب مقررات بسیار نزدیک و دوسویه است و با نظارت مستمر، فعالیت‌های اثرگذاری در حال اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه در شرایط کنونی باید از فضای مجازی بیشترین استفاده را در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی برد، افزود: اگر عناصر و مؤلفه‌های فرهنگی را تقویت کنیم بدون صرف هزینه‌های گزاف می‌توان کارهای فرهنگی ماندگار انجام داد.

اهمیت گروه معارف در دانشگاه‌ها

وی با تأکید بر اینکه گروه معارف یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی است که کارکرد مطلوبی در حوزه مدیریت فرهنگ دارد، عنوان کرد: گروه معارف دانشگاه باید متولی فرهنگ در استان قرار گیرد؛ زیرا که یکی از عناصر کلیدی در حوزه فرهنگی گروه معارف اسلامی دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با توجه به اینکه گروه معارف متناسب با سرفصل‌های درسی با تمام دانشجویان در ارتباط هستند، تشریح کرد: باید از این ظرفیت مهم و فرصت ارتباط مستقیم استادان گروه معارف با دانشجویان در پیشبرد اهداف کلان دانشگاه بهره لازم را گرفت.

تقویت نقاط قوت فرهنگی

این مسئول با تأکید بر اینکه باید نقاط قوت را تقویت و با تدبیر و مدیریت نقاط ضعف را برطرف کرد، گفت: با توجه به توان و ظرفیت علمی، پژوهشی و اندیشه‌ای مناسبی که وجود دارد می‌توان به‌صورت دانش‌بنیان و هدفمندتر، انتظارات جامعه را از دانشگاه در بخش فرهنگی و اجتماعی برآورده کرد.

این‌ استاد دانشگاه با توجه به سفر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به بوشهر و برگزاری جلسات فشرده متعدد و تخصصی با عناصر و ارکان فرهنگی واحدها و مراکز استان بیان کرد: در نشست‌های انجام شده مشخص شد با وجود صرف بودجه و کارهای متعدد فرهنگی، علت برطرف نشدن برخی از چالش‌ها تفکیک‌نکردن‌ مدیریت فرهنگ و مدیریت فرهنگی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بخش راهبردی نیروی کشور که جوانان هستند، مطالبات و نقدهایی بحق دارند که باید به نحو مطلوب و جامع به آن پاسخ داد، افزود: فرهنگ متعلق به مردم و کاری دلی و از روی عشق و علاقه است، جنس کار فرهنگی غیرمادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =