ایجاد نهضت ازدواج آسان در دانشگاه‌ها/ اولین نشریه فرهنگی واحد میناب منتشر می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب، با بیان اینکه باید ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج کرد، گفت: برای این منظور لازم است که رشته‌ها و واحدهای درسی مرتبط با خانواده در دانشگاه ایجاد شود.

ابوطالب رسولی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های معاونت فرهنگی، اظهار کرد: در همین راستا برای ایجاد انگیزه بین دانشجویان در عرصه فرهنگی کارگاه‌های متنوعی را با محوریت امام، انقلاب و رهبری و کارگاه‌های مرتبط با سبک زندگی، پیشگیری از اعتیاد و سایر مهارت‌های زندگی برگزاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی در جهت ارتقا دانش دانشجویان با مسائل مختلفی سیاسی، اقتصادی در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری چنین کرسی‌هایی زمینه را برای رفع مشکلات کلیدی جامعه و هم‌افزایی اتحاد بین گروه‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

رسولی اضافه کرد: در کنار این برنامه‌ها، اردوهای جهادی به منطق محروم شهرستان با همکاری بسیج دانشجویی واحد و یادواره شهدای دانشجویی شهرستان میناب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب، اظهار کرد: در حوزه رزمایش مومنانه طبق فرمایشات مقام رهبری، در این واحد دانشگاهی ۲ مرحله اقلام ضروری(۵۰ بسته معیشتی، اقلام تهیه شده برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، شکر، سویا) از طریق پرسنل دانشگاه و خیرین جمع آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی ادامه داد: برای جشنواره «از حماسه تا حماسه»  با نصب بنر در محیط دانشگاه و همچنین فضای مجازی (واتس‌اپ، اینستاگرام) جهت تشویق دانشجویان در جشنواره اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: در این واحد دانشگاهی برای اولین بار نشریه‌ خلیج فارس راه اندازی شده که تا پایان ماه جاری اولین شماره آن منتشر می‌شود. همچنین در زمینه ایجاد کانون‌های فرهنگی با همکاری بسیج دانشجویی در حال جذب دانشجو هستیم تا کانون‌های هلال‌احمر و مذهبی را تاسیس کنیم.

رسولی با بیان اینکه باید ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج کرد، گفت: برای تحقق این امر مهم باید سختگیری‌ها کنار گذاشته شود تا بسیاری از مشکلات ازدواج حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند یک نهضت تسهیل ازدواج ایجاد کنند و برای این منظور لازم است که رشته‌ها و واحدهای درسی مرتبط با خانواده در دانشگاه تاسیس شود. همچنین کم کردن هزینه‌های مربوط به مراسم و خریدهای ازدواج و نیز ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان زمینه را برای تسهیل ازدواج هموار می‌سازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =