راه‌اندازی اولین اورژانس محصولات کشاورزی به همت بنیاد برکت

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای اولین مرتبه یک اورژانس محصولات کشاورزی را در استان کردستان ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: بنیاد با هدف ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در کشاورزی استان کردستان اقدام به راه‌اندازی یک اورژانس محصولات کشاورزی کرده است. 
هادی جوهری تصریح کرد: این اورژانس به این منظور ایجاد شد تا محصولات کشاورزی‌ای  که روی زمین مانده، از کشاورزان خریداری و با صنایع تبدیلی به فرآورده‌های غذایی تبدیل شود و در نهایت در بازار به فروش برسد.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت این اورژانس محصولات کشاورزی را به کمک یک شرکت فعال در سنندج به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ رب گوجه فرنگی ایجاد کرده است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به ایجاد 18 هزار شغل در بخش کشاورزی کردستان گفت: بنیاد با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات 800 هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای 18 هزار نفر از اهالی این استان شده است.
جوهری افزود: یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت اقدام به خرید 52 هزار تن محصول شامل 40 هزار تن گوجه فرنگی، 6 هزار و 500 تن سیب و 6 هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان می‌کند.
به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، جذب این میزان محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی را برای کشاورزان و مردم منطقه کردستان ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دست‌بافت و پوشاک فعالیت‌های گسترده و دامنه‌داری دارد.


جوهری در تشریح نتایج سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در این حوزه‌ها بیان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد 16 هزار تن گوشت قرمز، 2 هزار و 500 تن گوشت سفید، یک‌هزار و 60 تن گوشت ماهی و میگو، 42 هزار تن شیر، 7 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، 804 تن عسل، 62 هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و 410 هزار دست پوشاک شده است.
وی با اشاره به رشد 100 درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به 30 هزار، 15 هزار، 55 هزار و 2500 تن برسد. همچنین در این مدت، 95 هزار مترمربع فرش بافته می‌شود.
به گفته جوهری، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی کردستان، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این استان به دنبال داشته است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت درباره اقدامات این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی در کردستان نیز یادآور شد: تا پیش از سال جاری، 2 هزار و 86 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم استان اجرا شده که ایجاد بیش از 6 هزار و 250 شغل را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: برای سال 99 نیز 3 هزار و 600 طرح هدف‌گذاری شده که باعث راه‌اندازی نزدیک به 11 هزار شغل برای متقاضیان می‌شود.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 3 هزار و 191 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه را در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان کردستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

کد خبر: 1081604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =