جزئیات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد/ ثبت نام اینترنتی است

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره های دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

تمامی پذیرفته شدگان لازم است جهت اطلاع از نحوه ثبت نام، به سایت اینترنتی دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

 ثبت نام نکردن هر یک از پذیرفته شدگان در زمان مقرر به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد بود. اعلام اسامی پذیرفته شدگان صرفاً براساس گزینش علمی بوده و انجام سایر مراحل پذیرش توسط دانشگاه مربوطه انجام می‌شود.

افرادی که به هر دلیل ثبت نام نکنند و یا پس از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند به مدت یک سال از شرکت در امتحان دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) محروم خواهند شد. این محرومیت شامل پذیرفته شدگان با پرداخت شهریه (بین الملل سابق و آزاد اسلامی) نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل عکس ۳×۴ داوطلب، شناسنامه (تمام صفحات)، کارت ملی، دانشنامه و ریز نمرات کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد، مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه، موافقتنامه بدون قید و شرط برای ادامه تحصیل از بالاترین مقام مسئول اداری و گواهی مرخصی بدون حقوق سالیانه برای مربیان رسمی است.

همچنین حکم استخدام رسمی قطعی (جهت استفاده کنندگان از سهمیه مازاد مربیان رسمی) گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (اتمام طرح نیروی انسانی، معافیت یا ترخیص از طرح نیروی انسانی) از جمله مدارک ثبت نام است.

دانشجویان ترم آخر باید مدارکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ آبان ۹۹ باشد ارائه کنند.

مدارک نشان دهنده وضعیت سهمیه، جهت استفاده کنندگان از سهمیه رزمندگان، ایثارگران، همسر و فرزند شاهد، آزاده، همسر و فرزند آزاده، جانبازان، فرزند و همسر جانباز، فرزند و همسر مفقودالاثر (کارت رزمندگی یا ایثارگری، نامه ستاد شاهد) از دیگر مدارک مورد نیاز ثبت نام است.

از تمامی پذیرفته شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی که سند تعهد محضری به محل اشتغال خود ندارند و یا بورسیه وزارت بهداشت و سازمان‌های دیگر نیستند (به غیر از دانشگاه های شهریه پرداز و آزاد اسلامی) تعهد محضری اخذ می‌شود.

مستخدمان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسات تابعه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تعهدات خاص استخدامی به واحدهای مربوطه خواهند سپرد.  مستخدمان رسمی سایر وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، چنانچه هزینه‌های تحصیلی ایشان توسط دستگاه مربوطه تقبل و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت شود، از سپردن تعهد عام معاف خواهند بود.

بر اساس آئین نامه ها و به منظور جلوگیری از تقلب و تخلف در آزمون های ورودی، در صورت اثبات عدم صحت مدارک ارسالی توسط داوطلب و یا هرگونه تقلب در کلیه مراحل آزمون، در هر زمان از تحصیل، از ادامه تحصیل داوطلب ممانعت به عمل آمده و طبق مقررات عمل خواهد شد.

در رشته هایی که دانشجو به صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش می شود فرد پذیرفته شده دانشجوی دانشگاه مبدأ (اول) خواهد بود. پذیرفته شدگان باید جهت ثبت نام به دانشگاه مبدأ مراجعه کنند. دانشجو باید آمادگی داشته باشد تا تمام یا قسمتی از دوره آموزشی یا پژوهشی خود را در هر محلی که دانشگاه مبدأ تعیین می‌کند؛ بگذراند.

کارنامه برای مردودین حاوی نمره خام درس به درصد، نمره تراز درس به درصد، نمره کتبی، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه، رتبه در سهمیه و رتبه در کل و برای پذیرفته شدگان مرحله اول علاوه بر موارد فوق، نمره مصاحبه، نمره نهایی و همچنین رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب خواهد بود.

اسامی رتبه‌های برتر اول تا سوم هر رشته نیمه دوم دی ماه به دفاتر استعداد درخشان و معاونت‌های آموزشی دانشگاه های مربوطه ارسال خواهد شد. متقاضیان استفاده از مزایای رتبه های برتر می‌توانند از نیمه دی ماه به بعد به واحدهای فوق الذکر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =