دولتمردان قبل از بیان مذاکره، به حافظه تاریخی خود مراجعه کنند

 مردم و دولت برای قضاوت در خصوص مذاکره با غرب به حافظه تاریخی خود مراجعه کرده و متوجه قابل اعتماد نبودن آمریکا در مذاکرات شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منافع برخی از مسئولان یا جریانات سیاسی در سازش کشور با غرب و آمریکاست؛ در نتیجه این افراد همواره تلاش دارند تا تنور سازش و مذاکره را در دولت داغ نگه دارند.

صادق فرامرزی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره از سر گیری روند مذاکرات با آمریکا و غرب بیان کرد: در هفت سال گذشته سیاست کلی دولت یازدهم و دوازهم به ویژه دستگاه دیپلماسی نگاه به بیرون، تعامل و مذاکرات بود.

وی به سخنان محمد جواد ظرفیت وزیر امور خارجه در خصوص آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: زمانیکه وزیر امور خارجه به صراحت بیان می‌کند که دوست 30 ساله جو بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا است؛ یعنی دولت بازهم تمایل دارد سیاست خارجه را به سمت مذاکرات سوق دهد.  

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: آغاز مذاکرات هسته‌ای که ختم به معاهده نافرجام برجام شد از ریاست جمهوری بارک اوباما آغاز شد که در آن هنگام بایدن مشاور وی بود. 

وی درباره اهداف دولتمردان از آغاز روند مذاکره با آمریکا و غرب عنوان کرد: دولت حسن روحانی در اندک زمان باقی مانده قصد دارد تا بهترین بهره‌برداری از وقایع سیاسی ببرد و بتواند با انجام برخی اقدامات مانند مذاکره با آمریکا بر کارنامه اجرایی ضعیف خود سرپوش بگذارد.                                  

فرامرزی با تاکید بر اینکه مردم و دولت برای قضاوت در خصوص مذاکره با آمریکا یا غرب بهتر است به حافظه تاریخی خود مراجعه کنند، گفت: سال‌ها توان و ظرفیت داخلی کشور و حتی صنعت انرژی هسته به خاطر مذاکرات با اروپا و آمریکا و برجام به هدر رفت و از مذاکره برای ایران تنها شانتاژ رسانه‌ای توسط رسانه‌های معاند و معارض باقی ماند.                                                                                         

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: مسئولان باید مشخص کنند که دغدغه جناحی یا حل مشکلات مردم را دارند. انتخابات ریاست جمهوری 1400 نزدیک است و برخی از مسئولان فعلی به دنبال کسب عنوان یا محبوبیت برای انتخابات آینده هستند  و در این خصوص امکان دارد هر اقدامی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در جبهه مقابل آمریکا قرار گرفت. اصول و آرمان‌های نظام اسلامی ثابت است و هر دولتی که مسئولیت امور را برعهده بگیرد باید پایبند به این اصول باشد که مبارزه با نظام سرمایه داری و استعمارگری از اصول اولیه انقلاب اسلامی است.

فرامرزی در تکمیل سخنان خود گفت: سیاست‌های آمریکا در قبال منطقه، کشورهای اسلامی و به خصوص ایران یکسان است و دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه سیاست واحدی را دنبال می‌کنند. در نتیجه دولت‌ نیز نباید گمان کند با تغییر افراد و دولت‌ها در آمریکا؛ سیاست‌های خصمانه این کشور تغییر خواهد کرد. 

  این فعال دانشجویی در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکره با آمریکا به نفع کشور و مردم است یا خیر، گفت: ایران به دنبال جنگ و استعمار کشورهای دیگر و آغازکننده جنگ نبوده است. اگر ایران از موضع قدرت وارد شده و پیش شرط‌های مذاکره را تعیین کند، مذاکره برد-برد اتفاق می‌افتد اما اگر از موضع ضعف وارد شود مذاکرات سودی برای کشور به همراه نخواهد داشت.                                    

انتهای پیام/

کد خبر: 1081612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =