ثبت ۴۲ هزار گروه در اطلس جهادی کشور/ آموزش ۵ هزار نفر در مرکز رشد و توانمندسازی گروه‌های جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به آغاز به کار رویداد ملی رسم جهاد، گفت: امروز مرکز رشد و توانمندسازی گروه‌های جهادی راه‌اندازی شد که انشالله در این مدت ۵ هزار نفر از اعضای گروه‌های جهادی را طی ۲ ماه آموزش خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در آیین آغاز به کار رویداد ملی رسم جهاد ویژه توانمندسازی گروه‌های جهادی با اشاره به تشکیل شوراهای جهادی شهرستانی، اظهار داشت: با راه‌اندازی شوراهای جهادی شهرستانی که متشکل از گروه‌های جهادی در همه اقشار ۲۲ گانه بسیج است ما تاکنون در ۵۰۰ شهرستان و هر شهرستان ۵ نفر عضو شوراهای جهادی داریم.

وی افزود: تشکلی از گروه‌های جهادی بسیج بدون اینکه تحت فرمان مستقیم بسیج باشند، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و رفع محرومیت در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند.

زهرایی با اشاره به آغاز به کار رویداد ملی رسم جهاد، گفت: امروز مرکز رشد و توانمندسازی گروه‌های جهادی راه‌اندازی شد که انشالله در این مدت ۵ هزار نفر از اعضای گروه‌های جهادی را طی ۲ ماه آموزش خواهد داد و گام بعدی هم آموزش های تخصصی در گروه های جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه الان در اطلس جهادی کشور ۴۲ هزار گروه ثبت هستند که از این تعداد ۳۰ هزار گروه بیش از یک سال سابقه فعالیت دارند، گفت: نزدیک به ۱۱ هزار و ۳۰۰ گروه هم تازه تاسیس داریم که شروع فعالیتشان از همین دوره توانمندسازی خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۷ درصد از گروه‌های جهادی قابلیت هجرت و فعالیت در اقصی نقاط کشور را دارند، ۶۲ درصد داخل شهرستان خودشان و ۲۱ درصد هم داخل استان خودشان قادر به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =