ائتلاف شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با اخبار غلط واکسن

فیس‌بوک، توییتر و گوگل، همکاری با ائتلافی از دولت‌ها را به منظور مقابله با اطلاعات غلط و تئوری‌های توطئه مرتبط با واکسیناسیون کرونا آغاز کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فیس‌بوک، توییتر و گوگل، همکاری با ائتلافی از دولت‌ها را به منظور مقابله با اطلاعات غلط و تئوری‌های توطئه مرتبط با واکسیناسیون کووید ۱۹ آغاز کردند.

به گزارش انگجت، گروه‌کاری تازه‌ای که از سوی موسسه راستی آزمایی انگلیسی Full Fact راه‌اندازی شده، قصد دارد ضمن تدوین استانداردهای بین پلتفرمی برای مقابله با اطلاعات غلط، شیوه پاسخگو کردن سازمان‌ها در این زمینه را مشخص کند. حالا چند کشور و شرکت‌های بزرگ فناوری به این گروه کاری پیوسته‌اند.

سه شرکت بزرگ فناوری فیس‌بوک، توییتر و گوگل، وزارت دیجیتال، فرهنگ و رسانه بریتانیا، دفتر شورای خصوصی کانادا و نهادهای راستی آزمایی از کشورهای آفریقای جنوبی، هندوستان، آرژانتین و اسپانیا، موسسه آموزش روزنامه‌نگاری رویترز و موسسه غیر انتفاعی روزنامه‌نگاری First Draft نیز به این ائتلاف پیوسته‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده، این گروه استانداردهای پاسخگویی برای مقابله با اطلاعات نادرست را ایجاد کرده و یک چارچوب مشترک برای مقابله با اطلاعات بد را توسعه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =