هشدار نسبت به منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا برای سال آِینده

بانک جی‌پی مورگان آمریکا هشدار داد: ممکن است رشد اقتصادی آمریکا برای ماه‌های نخست سال آینده میلادی هم منفی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، کارشناسان بانک جی‌پی مورگان آمریکا پیش‌بینی کردند: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ منفی خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، دلیل این کاهش رشد اقتصادی اعمال محدودیت‌های کرونانی توسط فعالیت‌های اقتصادی در این کشور با توجه به افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در آمریکا است.

بانک جی‌پی مورگان در پیش‌بینی خود نسبت به سه ماه نخست سال آینده می‌گوید انتظار می‌رود آمریکا رشد منفی یک درصدی را تجربه کند.

کارشناسان این بانک می‌گویند، در حالی که طی ماه‌های گذشته تا چند هفته آینده رشد اقتصادی آمریکا تا حدودی مثبت خواهد شد، اما برای ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ دیگر خبری از روند مثبت نخواهد بود، چرا که با موانعی نظیر اعمال محدودیت‌ها در اقتصاد آمریکا مواجه هستیم.

علیرغم رشد اقتصادی ایجاد شده ناشی از اعمال رفتارهای کمک اقتصادی از سوی دولت و بانک مرکزی آمریکا اما افزایش شدید مبتلایان به کرونا و بستری شدن تعداد زیادی این افراد به بحران جدی در این کشور تبدیل شده، به گونه‌ای که تنها طی هفته‌ای که گذشت یک میلیون نفر به مبتلایان در آمریکا اضافه شده است.

البته لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ، پیش‌بینی متفاوتی را ارائه داده می‌گوید، از ماه ژانویه به بعد شاهد رشد V‌ شکل اقتصاد آمریکا خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =