روسیه آماده عرضه واکسن کرونا به کشورهای دیگر است

رئیس جمهور روسیه خطاب به سران کشورهای حاضر در نشست «جی-۲۰» گفت که کشورش برای عرضه واکسن ضد کرونای «اسپوتنیک» به دیگر کشورها آمادگی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-به-کشورهای-دیگر-است">ایسکانیوز)، رئیس جمهور روسیه روز شنبه به آمادگی کشورش برای عرضه واکسن کرونا به کشورهای دیگر اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  روز شنبه به سران کشورهای حاضر در نشست «جی-۲۰» گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک را به کشورهایی که به آن نیاز دارند عرضه کند. پوتین افزود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

«سازمان جهانی بهداشت» اخیرا اعلام کرد که در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن اسپوتنیک در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است. سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «WHO با "مرکز پژوهشی همه‌گیری‌شناسی و میکروبیولوژی گاملیا" در تماس بوده و این مرکز تمایل خودش را برای تقاضای قرار گرفتن در فهرست اضطراری WHO ابراز کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما چشم به راه دریافت داده‌های آنها در خصوص واکسن اسپوتنیک ۵ هستیم. چنانچه محصولی که خواستار ارزیابی برای قرار گرفتن در این لیست شده ملاک‌های لازم را برآورده کند، سازمان جهانی بهداشت نتایج را در سطح گسترده منتشر خواهیم کرد.»

 انتهای پیام/

کد خبر: 1081649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =