برجام تنها مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکید کرد که «برجام» تنها مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران است و نباید موارد دیگر در آن رسیدگی شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» پایتخت اتریش بعد ازظهر شنبه به وقت تهران در توییتی نوشت که برجام تنها برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است و نباید موارد دیگری در آن مطرح شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت: «بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که عادی شدن وضعیت پیرامون برجام نیازمند پرداختن به موضوعات برنامه موشکی ایران و رفتار این کشور در منطقه است. این اشتباه است. ادغام موضوع هسته‌ای ایران  و سایر مواردی که این فرصت را دارند در زمینه‌های گسترده‌تر منطقه‌ای حل و فصل شوند، کار معقولی نیست.»

این مقام ارشد روسیه چندی قبل نیز از آمریکا خواست تضعیف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را که در تأیید برجام صادر شده، متوقف کند. نمایندگی روسیه در وین، اولیانوف در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمریکا خواست روند تضعیف قطعنامه ۲۲۳۱ را متوقف کرده و به تعهداتش از جمله رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بازگردد.

اولیانوف در این نشست گفت: «مایلیم بار دیگر تأکید کنیم، اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه دارد زیرا هیچ تصمیم دیگری توسط شورای امنیت سازمان ملل نگرفته است.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1081652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =