نه طب سنتی و نه طب رایج، درمانی برای کرونا نیافته‌اند

پاک مهر درباره امکان درمان کرونا با طب سنتی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: طب نوین در مقابل درمان بیماری کرونا عاجز مانده و هنوز به درمان قاطعی نرسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع تاثیر طب سنتی بر پیشگیری یا درمان کرونا و با حضور دکتر مرتضی مجاهدی، معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر سید محمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سید محمد پاک مهر با تصریح بر اینکه طب سنتی برای درمان بسیاری از امراض و بیماری های حرف برای گفتن دارد، تردیدی نیست، گفت: در چارچوب قانون دیده شده است که طب سنتی می تواند در کنار در طب رایج یک هم افزایی ایجاد کند و این موضوع در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های پنجم و ششم توسعه دیده شده است.

وی درباره امکان درمان کرونا با طب سنتی اظهار کرد: در طب نوین در مقابل درمان بیماری کرونا عاجز مانده است و هنوز به درمان قاطعی نرسیده است، اما اینکه چون طب نوین پروتکل مشخصی برای درمان کرونا ندارد، طب سنتی می تواند این بیماری را درمان کند منطقی نیست.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دستور وزیر بهداشت برای بررسی چند قلم از داروهای طب سنتی جهت درمان کرونا خبر داد و عنوان کرد: باید منتظر بررسی ها ماند و دید آیا طب سنتی و داروهایی که ارائه شده است می توانند در درمان کرونا اثر بخش باشند یا خیر و این موضوع را می توان در آینده قضاوت کرد.

وی با اشاره به نشستی که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بررسی اثرات طب سنتی بر کرونا با حضور نماینده وزارت بهداشت برگزار کرد، گفت: در گزارشی که در پی تحقیقات صورت گرفته، ارائه شد اثبات نشده است یک دارو در درمان کرونا موثر باشد.

در ادامه مرتضی مجاهدی با اشاره به مطالبی که در خصوص اثرات برخی گیاهان طب سنتی مانند شیرین بیان گفت: در چند ماه گذشته در خصوص استفاده از شیرین بیان در درمان کرونا در چین کار شده، اما هنوز مشخص نشده است که این گیاه ضد کرونا است و ادعاها در این خصوص اثبات نشده است و اساسا هیچ دارویی چه گیاهی و چه طب رایج برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون گیاهانی که در این زمینه معرفی شده اند درمان کمکی هستند که باعث کاهش علائم می شوند و نتایجی مانند بهبود زودتر، کاهش زمان بستری و بهبود نسبتی فرد بیماری را در پی دارد و پژوهش هایی که در کشور برگزار می شود نیز در این حوزه صورت می گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر اینکه هیچ دارویی با عنوان داروی ضد ویروس اثابت نشده است، عنوان کرد: البته داروهای اعلام شده به نام ضد ویروس نیستند اما به نام داروی کمکی برای بهبود علایم نسبی بیماران اثرگذار بوده است و مقالاتی در این زمینه در منابع معتبر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =