شیوه‌نامه بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها موجب کاهش هزینه‌ها می شود

سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه بحث و بررسی پیرامون شیوه نامه تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه، عبدالله محمدی مدیر کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه، رؤسای استان ها و رئیس مراکز خدمات آزمایشگاهی استان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 دهقانی فیروزآبادی در این جلسه با تأکید بر اهتمام ویژه رؤسای استان ها در اجرای شیوه نامه راه اندازی و تأسیس آزمایشگاه، گفت: صدور این شیوه نامه در راستای دستیابی به اهداف و برنامه های کلان حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی بسیار تأثیرگذار است.

وی شیوه نامه تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی را در افزایش سطح درآمد دانشگاه مؤثر دانست و افزود: مزایای این شیوه نامه شامل حال دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و ... خواهد شد. همچنین این شیوه نامه سبب کاهش هزینه های مربوط به تأمین مواد مصرفی/شیمیایی، تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات، هزینه های پیاده سازی استانداردها از جمله IEC/ISO17025 هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد نیروی انسانی و خرید تجهیزات و دیگر موارد خواهد شد.

سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: شرکت های بهره بردار (با اولویت اعضای هیات علمی ) موظف هستند علاوه بر پرداخت کلیه این هزینه ها، نسبت به پرداخت اجاره بهای ماهانه به اضافه بخشی از درآمد به دانشگاه نیز اقدام کنند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: براساس این شیوه نامه، دانشگاه در حوزه آزمایشگاه ها و کارگاه های تحقیقاتی/کاربردی صرفاً نقش مدیریتی و نظارتی داشته و تمامی فرایندهای اجرایی و خدماتی برعهده شرکت های بهره بردار خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر پیاده سازی آزمایشگاه های مرکزی در تمامی واحدهای دانشگاهی و در مدت 6 ماه تا یک سال اجرایی شود، در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد یک شبکه آزمایشگاهی حقیقی خواهیم بود که همه از سراسر کشور می توانند از خدمات و امکانات حوزه آزمایشگاهی بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه محمدی نیز در سخنانی گفت: آزمایشگاه ها و کارگاه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حرکت رو به جلو دارند.

وی در ادامه به تشریح آمار و اطلاعات مالی، اجرایی، تجهیزاتی، نکات مهم و کاربردی شیوه نامه پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =