ضرورت بهسازی شبکه‌های داخلی دانشگاه‌ها

مدیر کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم گفت: شبکه‌های داخلی دانشگاه‌ها در برخی از موارد بهسازی نشده اند و ۵۰ درصد نقص خدمات مربوط به نقص داخلی دانشگاه‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدعلی اکبر صفوی، رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و مدیر کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم گفت: یکی از ضعف هایی که هم در کارگروه و هم در انجمن یادگیری احساس می‌شود این است که خیلی از دانشگاه‌ها از توانمندی شرکت‌های خصوصی و خدماتی که ارائه می‌کنند اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها اطلاع دقیقی ندارند که چه شرکت‌هایی چه نوع خدماتی را ارائه می دهند و از سوی دیگر نیز شرکت‌های توانمندی وجود دارند که راه دسترسی و معرفی شدن به دانشگاه‌ها را ندارند. از سوی دیگر مقایسه عملکرد شرکت‌ها برای دانشگاه وجود ندارد. بر اساس این نیازها بود که با مشورت کارگروه و مدیریت انجمن یادگیری مقدمات برگزاری رویداد میز تکنولوژی را آماده کنیم.  

 مدیر کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم  افزود: هفت‌ه های گذشته شرکت های خوبی ثبت نام کرده اند و در اوایل آذرماه رویدادی به این منظور برگزار خواهد شد. این رویداد زمینه ای است که شرکت‌ها توانمندی خود را ارائه داده و دانشگاه‌ها می توانند به بررسی آنها بپردازند.

صفوی افزود: دومین اقدامی که با همکاری کارگروه انجمن برگزار می‌شود، کنفرانس سالانه آموزش یادگیری الکترونیکی است که برای تبادل تجربه و ارزیابی دستاوردها در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ارزیابی وضعیت موجود در دانشگاه‌ها نیز باید گفت که ما با حجم زیادی از کاربران فعلی و اضافه شدن دانشجویان جدید الورود مواجه هستیم. این حجم از کاربران نیازمند مدیریت صحیح از سوی دانشگاه‌هاست.  

وی ادامه داد: نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که ۵۰ درصد نقص‌هایی که در خدمات داخلی موسسات و دانشگاه‌ها دیده می‌شود نقص‌های داخلی دانشگاه‌ها است. یعنی اینکه شبکه‌های داخلی خود دانشگاه‌ها در برخی از موارد بهسازی نشده اند و باید دولت و سازمان برنامه و بودجه کمک کنند تا شبکه های داخلی دانشگاه‌ها هرچه سریع‌تر بهسازی شوند.  

مدیر کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم افزود: نکته دیگر اینکه مدیران دانشگاه‌ها باید برای تصمیم گرفتن در این بخش حتماً با مدیران فناوری اطلاعات مشورت بیشتری بگیرند. این مدیران باید نقش بیشتری در تصمیم‌گیری‌های آموزش الکترونیکی داشته باشند.

وی اظهار کرد: آخرین نکته مربوط به همزمانی بسیاری از کلاس‌ها است. اگرچه می توان کلاس‌هایی را به صورت همزمان و به میزان کافی برگزار کرد اما لازم نیست مشابه روش سنتی همه کلاس‌ها با هم مثلاً ساعت ۷ و نیم صبح شروع شوند. می توان با انعطاف پذیری بیشتر، آنها را توزیع کنند.

صفوی گفت: به نظر من آموزش دیدن استادان، کارشناسان و حتی مدیران دانشگاه‌ها، بزرگترین مشکل موجود در آموزش الکترونیکی است. باید در صورت لزوم توان تخصصی آنها را بیشتر کنیم تا بتوانند بهتر از ابزارها استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =