رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت

دکتر طهرانچی تاکید کرد: بسیج مستضعفین به نماد مقاومت، سرافرازی و جهاد در عرصه های مختلف تبدیل شده و آثار و برکات آن به خوبی قابل لمس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت‌ کرامش ‌که چراغ راه بشریت ‌اند.

پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی می‌داریم و به همه بسیجیان مخلص، فداکار و مردمی تبریک می گویم.

تأسیس بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی (ره) در برهه ای صورت پذیرفت که کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز داشت مردم در عرصه های مختلف با انسجام بیشتری به منظور جلوگیری از تفرقه افکنی و مقابله با دسیسه ها حضوری هدفمند داشته باشند و مدافعان راستین استقلال و هویت ملی خود باشند. تحمیل جنگ نیز یکی از همان توطئه هایی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس، بسیج در کنار سایر نیروهای نظامی توانست شجاعانه از تمامیت ارضی، کیان و مردم دفاع کند و این مهم نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور به شمار می آید.

امروز با گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین به نماد مقاومت، سرافرازی و جهاد در عرصه های مختلف تبدیل شده و آثار و برکات بسیج مستضعفین به خوبی قابل لمس است. مبارزه با نفاق در جامعه، حضور در جبهه های حق علیه باطل و کمک رسانی به اقشار ضعیف از جمله مواردی بود که در ابتدای انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین نقشی موثر داشت و پس از پایان جنگ تحمیلی، بسیج با همان روحیه جدیت، تواضع و شجاعت در راستای آبادانی، محرومیت زدایی و جهاد علمی حرکت می کند که این اقدامات انسانی و خداپسندانه با هیچ معیار مادی قابل ارزیابی و قدردانی نیست.

بسیج مستضعفین بی تردید به تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با نگاهی تیزبینانه و نوآورانه می‌تواند برای حفظ ارزش‌ها، توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و دفع تهدیدات مختلف که به صورت های مختلف نمایان شده، با جوشش فکری خود راهکارهای عملیاتی ارائه دهد که ثمره آن قطعاً سبب رشد و بالندگی جامعه خواهد شد.

طی این مدت که کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شد، بسیجیان با همان روحیه مثال زدنی و مردمی دوران دفاع مقدس به یاری اقشار مختلف جامعه آمدند و برگ زرین دیگری را رقم زدند؛ جا دارد از تلاشهای گرانقدر همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی کنم.

باعث افتخار است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و نهادی مردمی در راستای رشد فرهنگ بسیجی و تعمیق باورهای ارزنده اسلامی گام برداشته و دانش، تزکیه نفس و اخلاق‌مداری را سرلوحه برنامه‌ های خود قرار داده است و براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت خود را در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دنبال می‌کند.

اقدامات بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان فعالیت هایی خالصانه و ارزشمند به شمار می آید و نفس تشکیل بسیج در دانشگاه این بوده که اقدامات آنان با همان روحیه جهادی و پرنشاط در راستای خدمت به توسعه علمی و حل معضلات کشور باشد که لازمه این امر یاری رسانی در تحقق اهداف خواهد بود.

اینجانب فرارسیدن هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج مستضعفین را به تمامی عزیزان بسیجی تبریک می‌گویم و برای همه آنان که در راه سربلندی و موفقیت کشور حرکت می کنند از درگاه خداوند منان عزت و سلامتی آرزومندم.

محمد مهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1081680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =