رویارویی خوزه و پپ؛ هر بار جذاب تر از همیشه

خوزه مورینیو و پپ گواردیولا بار دیگر به هم رسیدند. رقابت مورینیو و گواردیولا که از سالیان پیش بر همگان آشکار شده است در مسابقات مختلف و با تیم های بسیاری نمود پیدا کرده است. بیش از یک دهه کینه و دشمنی این دو مربی صاحب سبک به نطر نمی رسد به این زودی ها پایان یابد.

رامین خادمیانی

پیشینه رقابت خوزه و پپ پر از حواشی، هیجان و جنگ های رو در رو است. طعنه هایی که از قبل از بازی ها شروع می شود و تا بعد از بازی ادامه می یابد چه بسا کل کل هایی که تا مدت ها بعد ادامه داشته است. جدیدترین تقابل این مربیان هم در قالب تیم های تاتنهام و منچسترسیتی بی حاشیه نبود که در ادامه سعی می شود گوشه ای از آن روایت شود.

شمشیرها از رو بسته شد

اظهارنظر اخیر مورینیو در مورد تبعیض در تیم ملی انگلستان و بازی نکردن رحیم استرلینگ طعنه گواردیولا را به همراه داشت که خوزه را پزشک خطاب کرد. کنفرانس خبری قبل از بازی تاتنهام و منچستر سیتی هم جایی بود که مورینیو ادعا کرد که دیگر آقای خاص نیست بلکه باید بگویند آقای باتجربه و همچنین از بستن قرارداد با تاتنهام در سال گذشته ابراز خرسندی کرد که اگر زمان برگردد هم همین کار را انجام خواهد داد. گواردیولا هم در صحبت های خود مربی فعلی تیم حریف را مربی بزرگی خواند اما موفقیت ها و پیشرفت های تاتنهام را به پنج سال اخیر و زمان مربیگری مائوریتسیو پوچتینو ربط داد.

در طول 90 دقیقه بازی طبق عادت هر دو مربی در محوطه خود پر جنب و جوش ظاهر شدند. گل دقایق ابتدایی شاگردان خوزه باعث شد تا این مربی با خیالی آسوده تر بازی را دنبال کند ولی در مقابل پپ روز سختی را پشت سر گذاشت وهر چه زد به دیوار دفاعی بتنی تاتنهام خورد. تغییری که مورینیو اواسط نیمه دوم داد و بلافاصله جواب داد و گل دوم سفید پوشان توسط او زده شد باعث شد آقای خاص در کنفرانس خبری بعد از بازی بیان کند که " باید از بازیکن تمجید کرد نه از سرمربی، زیرا ضربه پایانی لوسلسو خوب بود." مورینیو با این طعنه خواست تأثیر تعویض خود را بیشتر نشان دهد و به نوعی کلاسش را به گواردیولا نشان دهد. بازی با 2 گل به سود تاتنهام به اتمام رسید و شیرینی برد برای مورینیو زمانی بیشتر شد که صدر جدول را تصاحب کرد ولو موقت چراکه باید منتظر نتیجه بازی لیورپول و لسترسیتی بماند.

کنفرانس، مجالی برای طعنه و تعریف

هر دوی این مربیان در کنفرانس بعد از بازی از بازیکنان و نحوه تاکتیک خود تعریف کردند. مورینیو که بازی را برده بود برنامه ریزی و تلاش بازیکنانش را فوق العاده خواند و گفت که برای بهره گیری از اشتباه حریف آماده بوده و به بازیکنان خود افتخار می کند. تمجید از لوسلسو بخش دیگر صحبت های مورینیو بود. حرف های مورینیو پس از بازی به اینجا ختم نشد و خوشحالی خود را بدین گونه ابراز کرد و عیان داشت: " امشب شام را با آرامش و لذتبخش خواهم خورد و مثل یک فرشته می خوابم. برایم مهم نیست اگر لستر با شکست لیورپول صدر را از ما پس بگیرد. ساده بگویم که از پیشرفت تیمم بسیار خوشحالم."

گواردیولا هم در صحبت های خود با تحسین قوای فیزیکی تیم حریف، آن ها را لایق ترین تیم برای قهرمانی دانست اما از طعنه هم غافل نشد و گفت که " تاتنهام در بازی امشب خیلی عقب دفاع می کرد و منتظر اشتباهات ما بود." پپ ادامه داد که سیتی تیم برتر میدان بوده است و آمار و ارقام گویای همه چیز است.

خوزه و پپ به روایت آمار

مالکیت 66% سیتی در مقابل 34% هاتسپر و 22موقعیت گل در برابر 4 موقعیت گویای برتری منچستری هاست اما نتیجه بازی چیزی غیر از این بود و سه امتیاز به حساب تاتنهام نشست اما در کل این دو رقیب تا بدین جای کار 24 بار با همدیگر روبه رو شده اند که یازده برد سهم گواردیولا است؛ تعداد تساوی های آنان نیز عدد شش را نشان می دهد و هفت بازی هم به نفع مورینیو به اتمام رسیده است که با رکورد هشت برد کلوب در مقابل گواردیولا فقط یک برد دیگر لازم دارد.

انتهای پیام/

این جدال نیز با تمام حواشی و حرف و حدیث هایش به کام مورینیو به پایان رسید مربی که پس از یک سال بستن قرارداد با تاتنهام، این تیم را به صدر جدول لیگ جزیره رساند و هاتسپر را به عنوان تیمی مدعی قهرمانی معرفی کرد و نشان داد که آفتاب آقای خاص که به قول خودش الان آقای باتجربه است هنوز می درخشد و افول نکرده است.

پپ گواردیولا بازنده این دیدار نیز که به تازگی قرارداد خود را با سیتیزن ها تمدید کرد اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا با 3 برد پیاپی در گروه خود آقایی می کند اما در لیگ برتر انگلیس اوضاع خوبی ندارد و باید به دنبال راهی برای نجات تیمش از این بحران باشد چون مدیران تیم و هوادارن با این همه ستاره و هزینه به کمتر از رده های بالای جدول راضی نخواهند شد.

کد خبر: 1081721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =