وظیفه برخورد با کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز بر عهده نیروی انتظامی و قوه قضائیه است

فاطمه رضوان مدنی درباره برخورد با کمپ‌های غیر مجاز بیان کرد: سازمان بهزیستی چنین قدرتی ندارند زیرا اساسا ساز و کار آن در سازمان بهزیستی وجود ندارد و وزیر کشور اعلام کرد وظیفه این کار با نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع کمپ اعتیاد و ترک اعتیاد زنان با فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

فاطمه رضوان مدنی با اشاره به اینکه دو نوع معتاد بر اساس تعاریف سازمان بهزیستی و قانون وجود دارد، گفت: یکسری از معتادین در کمپ‌های ترک اعتیاد و بازتوانی قرار می‌گیرند که به آن‌ها کمپ‌های ماده ۱۵ گفته می‌شود؛ معتادینی که در این کمپ‌ها قرار می‌گیرند یا خود معرف یا خانواده معرف هستند. این خانواده‌ها اگر مشکل مالی داشته باشند یا مددجوی بهزیستی باشند، درصدی یا کل هزینه ترک اعتیاد آن‌ها را سازمان بهزیستی پرداخت خواهد کرد.

وی با تصریح بر اینکه هیچ اجباری برای مراجعه معتادین به کمپ‌های ترک اعتیاد از سوی سازمان بهزیستی وجود ندارد، اظهار کرد: تمام معتادینی که بر اساس ماده ۱۵ در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند اختیاری به این مراکز مراجعه کرده‌اند و تنها ممکن است در کمپ‌های ترک اعتیادی که مجوز ندارند و غیر قانونی هستند چنین اتفاق بیافتد.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به کمپ ماده ۱۶ اشاره کرد و بیان کرد: کسانی در این کمپ‌ها بستری می‌شوند که معتاد متجاهر هستند و این کمپ‌ها تحت نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر است. معتادین متجاهر با حکم قضایی توسط نیروی انتظامی جمع آوری می‌شوند. این افراد عموما در خیابان‌ها هستند و ممکن است خانواده نداشته باشند یا پاتوق‌هایی در سطح شهر دارند که باعث آسیب به مردم می‌شوند. هزینه‌های مرتبط با این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی به کمپ‌هایی که مجوز فعالیت ندارند اشاره و عنوان کرد: این کمپ‌ها تحت پوشش و زیر نظر سازمان بهزیستی نیستند. باید مردم مراقبت کنند در صورتی که قصد دارند فردی را به کمپ‌های ترک اعتیاد ببرند، ابتدا مجوزها را بررسی کنند و در صورتی که کمپ مورد نظر از وزارت بهداشت یا سازمان بهزیستی مجوز داشتند، می‌توانند اقدام کنند.

رضوان مدنی درباره برخورد با کمپ‌های غیر مجاز تصریح کرد: سازمان بهزیستی چنین قدرتی ندارند زیرا اساسا ساز و کار آن در سازمان بهزیستی وجود ندارد. مدتی پیش نیز وزیر کشور اعلام کرد وظیفه جمع کردن و برخورد با کمپ‌های غیر مجاز بر عهده نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

کد خبر: 1081726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =