تاتنهام-منچستر سیتی؛ حساس و حیثیتی

تیم فوتبال تاتنهام در هفته نهم رقابت های لیگ جزیره در ورزشگاه وایت هارت لین لندن پذیرای منچسترسیتی بود.

رامین خادمیانی

بازی  ای که وجود خوزه مورینیو و پپ گواردیولا در نیمکت دو تیم نگاه ها را بیش از پیش به خود جلب کرده بود. 3 امتیاز این بازی تاتنهام را به صدر جدول لیگ می رساند و منچستری ها که دوران سختی را پشت سر می گذارند می توانستند کمی از حواشی فاصله بگیرند و روحی تازه وارد تیم شود.

خوزه و همان همیشگی

تاتنهام خیلی زود و در همان دقایق اولیه بازی با فرار عالی سون هیونگ مین و شوت دقیق این بازیکن که از بین پاهای ادرسون رد شد گل اول بازی را به ثمر رساند. پس از این گل شاگردان پپ درصدد جبران بودند و سفید پوشان لندنی در زمین خودی از تک گل خود دفاع می کردند. تاتنهامی ها که مالکیت توپ را به حریف داده بودند تمام راه های نفوذ را بستند تا دوستداران فوتبال شاهد یک بازی یک طرفه باشند. آبی های شهر منچستر که در این بازی مشکی پوش بودند در اواسط نیمه اول به گل تساوی دست یافتند اما مشکل همیشگی پپ در این بازی هم مانع از خوشحالی آن ها شد و این بار هم به مانند بازی های گذشته دو تیم، این VAR  بود که نقش اصلی این بازی را ایفا کرد و گل لاپورته توسط مایک دین داور سرشناس این بازی به دلیل هند گابریل ژسوس مردود اعلام شد. یاران دی بروینه تلاش زیادی برای تغییر نتیجه انجام دادند اما بدشانسی دست بردار این تیم نبود شوت شماره 17 سیتیزن ها با برخورد به ژسوس روی خط دروازه تاتنهام در حالی که تعادل خود را ازدست داده بود برگشت داده شد تا نیمه اول با برتری تاتنهام به اتمام برسد.

سیتی نیمه دوم را هجومی آغاز کرد. در همان ابتدای این نیمه شوت کوین دی بروینه با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. مورینیو که فشار منچستری ها را حس کرده بود دست به تغییر زد. یار تعویضی مورینیو به محض ورود به زمین پاس بی نقص هری کین را به گل تبدیل کرد. فشار مشکی پوشان سیتی هر لحظه بیشتر و بیشتر می شد ولی ضربه ایستگاهی بازیکن بلژیکی سیتیزن ها و ارسال های این بازیکن هم راه به جایی نبرد تا تاتنهام با 2 گل برنده این جدال مهم باشد.

صدرنشینی با طعم رو کم کنی

تاتنهام که فصل گذشته جزء تاپ فور نبود امسال عزم خود را برای قرار گرفتن در رده های بالای جدول جزم کرده است. این تیم بعد از باخت در هفته اول دیگر شکستی نداشته و تا به الان دو تا از رقیب های سرسخت خود از شهر منچستر را با برد پشت سر گذاشته است و اکنون صدر جدول رقابت ها را تصاحب کرده است و  با امیدی دو چندان پای به دیگر مسابقات این فصل خواهد گذاشت هر چند باید منتظر تقابل تیم های لیورپول و لسترسیتی باشد اما در طرف دیگر منچسترسیتی امسال نتایج پر نوسانی داشته است و هرچقدر در لیگ قهرمانان اروپا خوب کار کرده است و با 9 امتیاز از سه بازی صدرنشین گروه خود است اما در لیگ جزیره اوضاع چندان تعریفی ندارد و اسم این تیم در رده یازدهم جدول رقابت ها نوشته شده است؛ درست است که سیتیزن ها یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبا دارند اما با اوضاعی که این تیم دارد برای نتیجه گرفتن این تیم در آن مسابقه هم تضمینی وجود ندارد. باید دید پپ گواردیولا که به تازگی قرارداد خود را با سیتی های شهر منچستر تمدید کرده است برای فرار از این بحران چه چاره ای را خواهد اندیشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =