استاد تراز انقلاب باید فدایی پیشرفت علمی کشور باشد

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج اعلام کرد: استاد دانشگاه تراز گام دوم انقلاب، همچون شهدا فدایی پیشرفت علمی ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: پنجم آذرماه سالروز فرمان حضرت امام(ره) و تشکیل نهاد همیشه مردمی بسیج مستضعفین است. «تفکر بسیجی» پشتوانه حرکت‌های عظیم و سیراب کننده ذهن‌های تشنه و دل‌های مشتاق در داخل و خارج از کشور و مسلمانان منطقه شده و سابقه درخشان چهل و یک سال سال فعالیت، این نهاد مردمی را به گوهری درخشان و تکیه‌گاهی محکم برای مردم و نظام تبدیل کرده است.

در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده است: مبارزه با نفس و اخلاص، بصیرت، اطاعت از فرامین امام جامعه، تلاش با حداکثر ظرفیت‌ها بدون توقع ویژه خواری، اتکا به درون و ناامیدی از بیرون، پاکدستی در امور و دوری از منفعت‌طلبی، سبقت در امور معنوی، استکبارستیزی در سه حوزه فردی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی بود که از بسیجیان «شیرمردان روز و شب زنده‌داران زاهد» ساخت. از غرش توهم‌آلود ابرقدرتها نترسیدند و با دستهای خالی، اما با دلهای «پر امید به فضل و نصرت الهی» میدان را خالی نکردند و هر جا «استقامت» ورزیدند پیروز شدند. بسیج و بسیجی در این مسیر «از امت»، «با امت» و «برای امت» به پیروی از امام خط‌شکنی ‌کرد و مصداق بارز «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» شد و بدون هیج چشمداشتی در «وسط میدان» و خط مقدم حرکت، عمل، مبارزه، ایثار و جانفشانی قرار گرفت و حماسه آفرید.

در بخش دیگری از این بیانیه مطرح شده است: از بیش از چهل و یک سال پرافتخار انقلاب شکوهمند را پشت سر گذاشتیم، به مدد تفکر بسیجی به غنی سازی ۲۰ درصدی و قدرت موشکی و موفقیت‌های بیشمار دیگر رسیدیم  و اکنون به پشتوانه تجربه‌های طولانی در میدان‌های پیش رو قدم خواهیم نهاد و معتقدیم که هر جا از پیشرفت بازمانده‌ایم، یگانه دلیلش فقدان نفوذ و نزج تفکر بسیجی در آن حوزه بوده است و بطور قطع و یقین نیازمند تزریق این روحیه جهادی در حوزه‌های عقب‌مانده هستیم. 

در این بیانیه عنوان شده است: بسیج اساتید بر این باور است که امروز دشمنی استکبار با پیشرفت ایران آشکارتر از گذشته است و دانشگاه‌ها  باید رویکرد خود را در گام دوم اصلاح کنند. ظرفیت عظیم، ساختارها و نهادهای تحت اختیار دانشگاه نه به عنوان بخشی از بازوی تحقیقاتی غرب، بلکه باید با «رویکرد حل المسائلی»، در خدمت مردم و برای پیشرفت جامعه تعریف شود و تلاش کند. در این رویکرد، وظیفه یک استاد دانشگاه، پژوهش تنها نیست.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: یک استاد دانشگاه، یک انسان مؤمن جهادی محقق متصل به آسمان است که در کنار آموزش و کار تخصصی و پژوهشی، جلوه‌های محبت، مهربانی و شفقتش را نسبت به مردم در سختی‌ها و تنگناها بروز می‌دهد و هر زمان که نیاز باشد در صف مقدم حرکتهای جهادی حل مسائل است. اگر تنگناهای اقتصادی ناشی از کرونا رخ می‌دهد پیشگام حرکتهای «رزمایش مومنانه» است، اگر پای قطع وابستگی در میان است شبانه‌روز در شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت جهادی است  و در یک کلام «استاد دانشگاه تراز گام دوم» انقلاب، همچون «شهدا» فدایی پیشرفت علمی ایران است. هفته بسیج فرصتی فراهم ساخت تا مروری بر « تفکر بسیجی» داشته باشیم و یادآور شویم نصرت الهی پاداش اخلاص در این مسیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =