کرسی آزاد اندیشی همزمان با روز دانشجو برگزار می‌شود/ فعالیت ۹ کانون دانشجویی در واحد سقز

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، از برگزاری یک کرسی آزاد اندیشی و یک نشست تخصصی در حوزه روز دانشجو و مسابقه عکاسی و نقاشی به مناسبت این روز به صورت مجازی خبر داد.

حامد احمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رزمایش کمک‌های مومنانه گفت: این واحد دانشگاهی همانند سایر واحد با همکاری تعداد زیادی از اساتید، کارمندان و دانشجویان واحد اقدام به جمع آوری، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، دارویی و مواد غذایی و همچنین گندزدایی و ضد عفونی اماکن سطح شهر کرد. این اقدامات به صورت جدی‌تر و با همت همکاران بیش از پیش تا ریشه کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در زمینه پیشبرد جشنواره «از حماسه تا حماسه»  نیز با اطلاع‌رسانی مناسبی که در فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی دانشگاه و نیز از طریق ارسال پیامک انجام شده است تا به امروز با استقبال مناسبی از سوی دانشجویان، اساتید و کارمندان مواجه شده است و پیش بینی می‌شود آمار شرکت کنندگان در این جشنواره با نزدیک شدن به حماسه ۹ دی و ایام الله دهه فجر افزایش یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، اظهار کرد: واحد سقز در حال حاضر دارای ۹ کانون فعال دانشجویی شامل کانون نمایش و تئاتر، محیط زیست رازیانه، ادبی کازیوه بهداشت و محیط، حقوق، حجاب و حفاف کوثر، ایثار، قرآن فردوس، هلال احمر است. در ارتباط با نشریات دانشجویی نیز، مراحل تأسیس نشریه دانشجویی روانگه انجام شده و منتظر صدور مجوز فعالیت نشریه هستیم.

وی افزود: استفاده از پتانسیل فضای مجازی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی به خصوص برای خانواده کارکنان و دانشجویان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در شرایط کنونی است.

احمدی تصریح کرد: ساخت کلیپ‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله تغذیه و درمان گیاهان دارویی در دوره کرونا و مشاروه در زمینه مسائل و مشکلات روحی روانی کرونا و نیز امکان بازدید از مکان‌های فرهنگی سطح کشور آن هم به صورت مجازی نیز در دستور کار شورای فرهنگی واحد قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، گفت: دانشگاه آزاداسلامی واحد سقز به عنوان عضو کمیته ازدواج آسان شهرستان، تا قبل از شیوع بیماری کرونا با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف در زمینه آسان سازی ازدواج تأثیرگذاری بسیار مناسبی در توسعه فرهنگ ازدواج آسان در سطح شهرستان ایفا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز برگزاری سمینار و نشست‌های  تخصصی را در دستور کار خود قرار دادیم که امیدواریم در صورت بهبود شرایط و ریشه کن شدن ویروس کرونا آن را اجرایی کنیم.  

احمدی همچنین گفت: فعال‌سازی مرکز مشاوره دانشگاه در زمینه ارائه مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج یکی دیگر از اقداماتی است که در سال‌جاری در اولویت کاری خود قرار دادیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، افزود: آیین‌نامه تخفیف ازدواج یکی از خدمات بسیار کارآمد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ازدواج جوانان است، که در واحد سقز به صورت مشخص مورد استقبال قرار گرفته است.

احمدی تأکید کرد: مواردی از جمله دغدغه شغل، مسکن و مسائل روحی و روانی و کاهش اعتماد طرفین ازدواج از جمله عوامل چالش برانگیز مبحث ازدواج است که تعدادی از این موارد از جمله مسائل و دغدغه‌های کلان کشوری است. اما فرهنگ سازی در زمینه تسهیل ازدواج و کاهش انتظارات و توقعات از جانب جوانان و خانواده آنان می‌توان تأثیر بسزایی در شکیل‌گیری امر ازدواج جوانان ایفا بکند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها تشکل فعال دانشجویی واحد سقز، بسیج دانشجویی است که با همکاری حوزه فرهنگی دانشگاه  نشست‌ها، کارگاه‌ها، اردوهای جهادی و راهیان نور را برگزار می‌کند.  

احمدی افزود: مهمترین دغدغه های بسیج  دانشجویی برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور و مطالبه گری در تمامی مسائل کشوری است. همچنین تربیت و آموزش دانسجویان دغدغه مند به انقلاب اسلامی مواردی است که مورد توجه بسیج دانشجویی قرار گرفته است.

خوشبخانه با مدیریتی که در حوزه مالی واحد صورت گرفته است تا به الان به لحاظ بودجه فرهنگی، واحد سقز با مشکل عمده‌ای روبرو نشده است و کلیه برنامه های پیش بینی شده اجرایی شده است. اما به تبع افزایش بودجه فرهنگی، می‌تواند دیدگاه و نگرش ما را در برنامه‌ریزی فرهنگی واحد و اجرای برنامه های کلان تر در زمینه های مختلف و به ویژه برگزاری اردوهای فرهنگی و معرفت افزایی ارتقا بخشد.

احمدی از برگزاری یک کرسی آزاد اندیشی و یک نشست تخصصی در حوزه روز دانشجو و همچنین برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی به مناسبت این روز به صورت مجازی خبر داد و گفت: با عنایت به وضع موجود برنامه‌های روز دانشجو در سال ۹۹ متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود. هرچند که نهایی شدن این برنامه‌ها منوط به دریافت دستورالعمل برگزاری برنامه‌های روز دانشجو از جانب سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی است.

وی در پایان به عمده برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: ۴ نشست تخصصی با موضوعات:  "نقد عرفان‌های نو ظهور و تفکرات انحرافی"، "چگونگی ترویج فرهنگ قرآن و نماز"، "وضعیت زنان و خانواده در غرب و مقایسه آن با خانواده تراز اسلامی ایرانی"، "تبیین اخلاق جنسی از دیدگاه اسلام  و ارائه راه حل های اسلامی و اخلاقی برای روابط سالم دانشجویان در فضای دانشگاه"تا پایان سال‌جاری برگزار خواهد شد.

احمدی همچنین از برگزاری ۲ کارگاه آموزشی با موضوعات "ارتقای سواد رسانه‌ای دانشگاهیان" و "مهارت‌های کارگروهی و اخلاق و حقوق حرفه­ای دانشجویی و استادی" در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه و دانشگاه در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک با موضوع تمدن اسلامی ایرانی منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =