بسیج بالاترین ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم است

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته بسیج تاکید کرد: ظرفیت عظیم فرهنگی بسیج بالاترین ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی «قدس سره» در سال‌های اولیه شکل‌گیری انقلاب، یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با گذشت چندین دهه از تاسیس این نهاد ارزشمند و مردمی، برکات و ثمرات پربار آن در عرصه‌های مختلف جامعه قابل مشاهده است.

در بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: بسیجی یعنی انسان پاک سیرتی که دارای خصلت‌های جامع و همزمان مهربان و مقاوم، به لحظه و دوراندیش، عملیاتی و دانش بنیان، اخلاقی و صریح و بالاخره بسیج و بسیجی نماد عشق و عاشقی و معرفت و عقلانیت الهی است. بسیج نهادی با ارزش و انقلابی و برخاسته از مردم با ظرفیتی وسیع است، که در تمام شرایط حساس کشور، وظیفه بسیار سنگین و خطیر خود را به‌درستی انجام داده است.

در این بیانیه مطرح شده است: بسیج با داشتن توانمندی‌های زیاد و خدمت خالصانه در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی وغیره با پشتیبانی و حمایت مردم مومن و متعهد، همواره برای اقتدار و سربلندی ایران اسلامی می‌کوشد و تا پای جان برای حفظ ارزش‌های انقلاب ایستاده است و به‌حق بازوی توانمند انقلاب اسلامی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این نهاد مردمی با ایثار و اخلاص در سنگرهای مختلف همچون دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی وسیع غرب، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، مبارزه با فقر و تهیدستی و سایر دوران‌های خطیر انقلاب همواره فداکارانه مشغول خدمت به مردم و کشور بوده است و امروز تبلوری دیگر از حضور آنان را در جبهه دیگری شاهد هستیم که دوشادوش مدافعان سلامت، از رزمندگان خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند که با همیاری و تلاش مداوم و بدون چشم‌داشت، از هیچ کوششی برای کمک و یاری رساندن به هموطنان خود دریغ نمی‌کنند و کارنامه درخشان دیگری را از گذشت و فداکاری ملی برای خود رقم می‌زنند.


در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر بسیجی را گرامی داشته، و امیدوار است که تفکر ناب بسیجی که برگرفته از نهضت عظیم عاشورایی و مبتنی بر ایثار، از خودگذشتگی، ولایت‌مداری، عدالت‌خواهی، همنوع‌دوستی و استکبارستیزی است در بین نسل جوان انقلاب، ترویج و گسترش پیدا کند و تاکید می‌کند که ظرفیت عظیم فرهنگی بسیج بالاترین ظرفیت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم است و در پایان از خدوند متعال توفیق و سلامتی برای همه بسیجیان به‌طور خاص رهبر بسیجی انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را از خداوند متعال مسلت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =