دولتمردان بدانند که روز حسابشان نزدیک است

تنها راهکار برون رفت از مشکلات جاری جامعه، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی و پیروی از مکتب سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دولتمردان و دستگاه دیپلماسی بعد از انتخابات آمریکا و پیروزی حزب دموکرات؛ برای گذراندن چند ماه پایانی دولت دوازدهم به صورت غیر مستقیم تمایل به مذاکره با آمریکا دارند. جریان دانشجویی در چند هفته اخیر با توجه به تحربه تلخ برجام در بیانیه‌، مصاحبه و نامه‌هایی مخالفت خود را با از سر گیری مذاکرات اعلام کرده‌اند.

هادی عین آبادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره عملکرد دولت دوازدهم در چند ماه اخیر اظهار کرد: دولت قبل و بعد از انتخابات آمریکا، به طور هوشمندانه و جریان ساز به دنبال دو قطبی سازی معیشت-مقاومت شرطی کردن مردم و کشور برای ورود به مسئله مذاکره مجدد با آمریکاست.

وی با بیان اینکه برخی دولتمردان برای حل مشکلات جاری کشور آدرس غلط ندهند، گفت: دولت با برنامه های دقیق و مستمر مانند جو رسانه‌ای و کاهش قیمت‌ها به شرطی سازی مردم برای مذاکره ادامه می‌دهد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ادامه داد:  چاره و راهکار برون رفت کشور از مشکلات جاری نیازمند «جو غیرت و همت» و نه «جوبایدن» است.

وی عنوان کرد: مردم بدانند وضعیت فعلی جامعه چه از لحاظ سیاسی و چه اقتصادی، وضعیت پس از ۷ سال مذاکره است که عده‌ای می‌خواهند وضع موجود را وضعیت پیش از مذاکرات جدید نشان دهند.

عین آبادی با اشاره به نگاه درون‌زا بیان کرد: تنها راهکار برون رفت از مشکلات جاری جامعه، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی و پیروی از «مکتب سلیمانی» است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از تفکر مذاکره بدون منفعت برای کشور توسط دولت یادآور شد:  اخیراً در  جامعه و افکار عمومی بازی سیاسی-رسانه‌ای شروع شده و عده‌ای جان تازه‌ای گرفته‌اند و شعارهای تکراری و انتخاباتی ۷ سال پیش را سر می‌دهند.

وی اضافه کرد: جریان داخلی و با پشتیبانی رسانه‌های معاند خارجی به عمد قصد دارد که واقعیت را به مردم نشان ندهد و یا حتی وارونه جلوه دهد و حتی در این مسیر ابایی ندارد که دست در تاریخ برده و از صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) نتیجه مذاکره بگیرند.

عین‌آبادی با تاکید بر اینکه مذاکرات مجدد با آمریکا سوالاتی را برای افکار عمومی ایجاد می‌کند، گفت: در حال حاضر سوالی که  مطرح است و دستگاه دیپلماسی دولت جوابی برای آن نداده؛ این است که زیاده خواهی‌های بایدن چه تفاوتی با ترامپ کرده است؟ به راستی چه چیزی در آمریکا تغییر کرده است؟ آیا آمریکا از خوی استکباری کوتاه آمده؟ دست از حمایت رژیم جعلی صهیونیستی برداشته؟

این فعال دانشجویی مطرح کرد: وزیر امور خارجه باید پاسخگوی «برجام» باشد، باید توضیح دهد این چه توافقی است که یک طرف هر  زمانی بخواهد تصمیم بگیرد از آن خارج شود؟  باید توضیح دهد که چرا خروج آمریکا برابش هیچ هزینه‌ای نداشت؟ توضیح اینکه چرا تحریمها بعد از مذاکره سه برابر شد؟

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان بدانند که «روز حسابشان نزدیک است». همچنین علاوه بر دولتمردان کسانی که در فتنه مذاکره مجدد با آمریکا شریکند باید بگویند چه تضمینی وجود دارد که در دولت بعدی ایالات متحده، آمریکا دوباره نخواهد خروج از  معاهده نکند؟ و اینکه در مورد شعارها که از تاکید بر لغو یکباره تمامی تحریم‌ها با تصویب برجام به ادعای مضحک‌ای که در که هدف از برجام اصلاً اقتصادی نبود.

به گفته عین‌آبادی؛  دانشجویان با زمینه سازی دولتمردان برای مذاکره مجدد با آمریکا شدیداً مخالفت داشته و ادامه این روند را خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهیدانی چون سردار قاسم سلیمانی است و هرگونه تسامح تعامل و مذاکره در تقابل با رژیم تروریستی آمریکا را بر ضد منافع ملی می داند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: بنده از جامعه فرهیخته دانشگاهی را دعوت می‌کنم تا ابعاد این نطفه فتنه را برای عموم مردم روشنگری کنند.

وی درباره وظایف انقلابی نخبگان دانشگاهی عنوان کرد: در حال حاضر  ادای تکلیف جوانان دانشجو، استادان و جامعه نخبگانی این است؛ که جلوی فضاسازی‌های عده‌ای داخل و خارج کشور، واکنش نشان داده و برای یافتن و اجرای راه حلی جهت حل مشکلات جاری کشور به صحنه آمده و جوانان پای کار انقلاب بمانند.

عین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد:  پیشرفت در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی و اقتصادی مستلزم تغییر نگاه به ظرفیت‌های درونی و ارتباط عقلانی، حساب شده و عزت‌مندانه با دنیاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =